| More

Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από Απόσταση: Η εφαρμογή των προγραμμάτων του ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ. στο Ν. Τρικάλων & τ’αποτελέσματά τους

Views: 564 Downloads: 239
Αντιγόνη ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, Λουίζα ΤΣΙΑΟΥΣΗ, Θεοχαρούλα ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Περίληψη


Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις στο εργασιακό περιβάλλον και η ταχύτητα της διάδοσης των πληροφοριών οδηγούν στην ανάγκη των ατόμων για επικαιροποίηση των γνώσεών τους και συνεχή επανεκπαίδευση και επανακατάρτιση. Οι παραδοσιακές μορφές εκπαίδευσης, οι οποίες δεν επαρκούν πλέον για να καλύψουν τις ανάγκες της σύγχρονης οικονομίας, ανανεώνονται σταδιακά με την υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων εκπαίδευσης.

            Μία νέα μέθοδος που εξαπλώνεται όλο και περισσότερο διεθνώς, είναι η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση η οποία συναντάται συχνά και ως Τηλεκπαίδευση. Πρόκειται για μία νέα φιλοσοφία μετάδοσης της γνώσης από απόσταση στα πλαίσια της δια βίου μάθησης, η οποία καταργεί τους περιορισμούς της συμβατικής διδασκαλίας, μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών και συμβάλλει στην κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών που προκύπτουν τόσο πριν αλλά κυρίως μετά την ένταξη των ατόμων στην αγορά εργασίας. Επίσης, προσφέρει περισσότερες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σ' ένα ευρύ φάσμα ενηλίκων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσδιορίζουν το χρόνο και τον τόπο εκπαίδευσής τους.

            Το πρόγραμμα ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ. εντάσσεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, σχεδιάστηκε από την Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και υλοποιείται από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πρόκειται για ένα σύγχρονο σύστημα διά βίου μάθησης, σε επίπεδο ατόμου αποσκοπεί στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, στη βελτίωση της απασχολησιμότητας και της ενεργού συμμετοχής στο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι και σε επίπεδο κοινωνίας-κράτους στην προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.

            Με το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης από Απόσταση (ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ.) συμπληρώνεται το παραδοσιακό (διά ζώσης) μοντέλο εκπαίδευσης ενηλίκων της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. αξιοποιώντας τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, δημιουργώντας ένα μοντέλο ηλεκτρονικής μάθησης ενηλίκων.

            Στην παρούσα εργασία τα στοιχεία αντλήθηκαν από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από Απόσταση του Ν. Τρικάλων, που αποτελεί συμπληρωματικός κόμβος στην περιφέρεια Θεσσαλίας και στόχος είναι η ανάδειξη της Ανοιχτής & εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως μια αξιόπιστη, εναλλακτική πρόταση στους περιορισμούς που θέτει το συμβατικό εκπαιδευτικό σύστημα και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εφαρμογή των προγραμμάτων Τεχνολογίες Πληροφορικής, Επικοινωνιών και Περιβάλλον&Αειφόρος Ανάπτυξη στο Ν. Τρικάλων την εκπαιδευτική περίοδο 2008-2009.


Πλήρες Κείμενο:

Χωρίς τίτλο


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.442

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.