Παίζω και μαθαίνω στο Moodle - Μία εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών εκπαίδευση ενηλίκων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση Moodle
Β. ΝΤΑΛΟΥΚΑΣ
Κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΣ
Δ. ΔΑΟΥΣΗΣ
Ε. ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Περίληψη

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί ζητούμενο και αναγκαιότητα σύμφωνα με τα νέα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεδομένα. Οι μέθοδοι της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτελούν μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την επιμόρφωση αυτή, που δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμα σε ευρεία κλίμακα από την ελληνική πολιτεία. Στα πλαίσια αυτά, η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην παρουσίαση μίας εφαρμογής ανοιχτής και εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που οργανώθηκε και υλοποιήθηκε επί 2 συνεχή έτη στο Ν. Ηλείας, σε εντελώς εθελοντική βάση. Για την υλοποίηση της παραπάνω επιμόρφωσης χρησιμοποιήθηκε το μεικτό σύστημα, συνδυάζοντας την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση με δια ζώσης εκπαιδευτικές συναντήσεις. Η εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε με χρήση του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης Moodle. Παρουσιάζονται στοιχεία σχετικά με τη συμμετοχή και την αξιολόγηση της εφαρμογής από τους επιμορφούμενους. Ειδική αναφορά γίνεται σε επιμέρους χαρακτηριστικά της εφαρμογής που αξιολογήθηκε ότι συνέβαλαν θετικά στην επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσης και λειτούργησαν ως καλές πρακτικές: εφαρμογή της γνώσης, παιδαγωγική αξιοποίηση του λάθους, σύνδεση του εκπαιδευτικού υλικού με τις επαγγελματικές ανάγκες, ευελιξία συμμετοχής, συστηματική καλλιέργεια του κλίματος της ομάδας, εστίαση στον εθελοντισμό, την αλληλοϋποστήριξη και τη δημιουργία κοινότητας μάθησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β