H αξιοποίηση του e-mentoring στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μελέτη Περίπτωσης: μία καλή πρακτική e-mentoring όπως εφαρμόστηκε σε ομάδα Καθηγητών Συμβούλων του ΜΠΣ “Εκπαίδευση Ενηλίκων” του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Περίληψη
Οι γενικότεροι χωροχρονικοί περιορισμοί αλλά και οι επιπλέον περιορισμοί που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού οδήγησαν στην ταχεία εξέλιξη του e-mentoring. Η παρούσα εργασία αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης συνεργασίας μελών ΣΕΠ της Θεματικής Ενότητας ΕΚΕ54 του ΕΑΠ, που έλαβε χώρα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και εξελίχθηκε σε κοινότητα πρακτικής και τελικά σε άτυπο e-mentoring. Στο πλαίσιο αυτής της ομάδας, το πιο έμπειρο μέλος της ανέλαβε καθήκοντα άτυπου μέντορα, ενώ υπήρξε ισότιμη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ όλων των μελών της ομάδας. Ο σεβασµός, η δικαιοσύνη, η συναδελφικότητα, η συνέπεια υπήρξαν έννοιες υπαρκτές και όχι απλώς ένα ευχολόγιο. Το κάθε μέλος έφερε τη δική εμπειρία και το δικό του οργανωσιακό υπόβαθρο τόσο από το χώρο της τυπικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και από αυτόν του ΕΑΠ. Η επικοινωνία της ομάδας πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά διαδικτυακά, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία και κυρίως το webex και το viber. Η αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της έγινε σε τρία επίπεδα. Στο επίπεδο του συντονισμού των τμημάτων, της υποστήριξης των μελών ΣΕΠ και κυρίως της υποστήριξης των φοιτητών/τριών της συγκεκριμένης ΘΕ. Το σύνολο των φοιτητών της Θεματικής Ενότητας την ολοκλήρωσε με επιτυχία, το 82% υπέβαλε όλες τις γραπτές εργασίες και μόλις το 2% κρίθηκε αναγκαίο να συμμετάσχει στις επαναληπτικές εξετάσεις. Ταυτόχρονα δεν εκφράστηκαν δυσαρέσκειες αναφορικά με τις προτεινόμενες διαδικασίες και δεν εκδηλώθηκαν σοβαρά συγκρουσιακά συμβάντα τόσο μεταξύ των φοιτητών, όσο και μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων και βεβαίως μεταξύ των μελών ΣΕΠ. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη ομάδα λειτούργησε υποδειγματικά και αποτελεσματικά. Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται και από την ιδιαίτερα ικανοποιητική αξιολόγηση της θεματικής ενότητας και των διδασκόντων της από τους φοιτητές, που έλαβε χώρα πριν το κλείσιμο της ακαδημαϊκής χρονιάς, καθώς και από το γεγονός ότι η συγκεκριμένη θεματική ενότητα επιλέχθηκε από τους διπλάσιους σχεδόν φοιτητές για το επόμενο έτος 2021 – 2022.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 6Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα