Η ποιότητα στην επικοινωνία στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Αντιλήψεις εκπαιδευομένων

Περίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των σπουδαστών σχετικά με την ποιότητα της επικοινωνίας τους με τον διδάσκοντα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 σπουδαστές του ΕΑΠ. Η παρούσα έρευνα εμφανίζει ενδιαφέρον καθώς, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές μελέτες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους σπουδαστές και τους διδάσκοντες, ωστόσο είναι ελάχιστες οι έρευνες που επικεντρώνονται στην επικοινωνία και πιο συγκεκριμένα στην ποιότητα της. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την ποσοτική έρευνα και με τη χρήση ερωτηματολογίου, οι παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα στην επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφωνα με τους ερωτηθέντες φοιτητές, είναι το φιλικό κλίμα μεταξύ των ίδιων και των καθηγητών – συμβούλων τους, η ευκρίνεια και η πληρότητα των μηνυμάτων που λαμβάνουν, η ενθάρρυνση από τον διδάσκοντα, η κατανόηση των συναισθημάτων τους, η ορθή χρήση λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η επάρκεια στα διαθέσιμα εργαλεία επικοινωνίαςκαι η τακτική επικοινωνία. Τα αποτελέσματα επίσης έδειξαν πως η ποιοτική επικοινωνία βοηθά τον διδάσκοντα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των φοιτητών του για συμβουλές και υποστήριξη, στην άμεση επίλυση των αποριών, ενισχύει την ανταλλαγή των απόψεων, ενθαρρύνει τους φοιτητές να συνεχίσουν την προσπάθεια τους, μειώνει τα συναισθήματα άγχους τους και τους βοηθά να εντοπίσουν τις αδυναμίες τους. Σύμφωνα με τους φοιτητές επίσης ο διδάσκων πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, να επεξηγεί τα πλεονεκτήματα της τακτικής επικοινωνίας, να παρακολουθεί την συχνότητα της επικοινωνίας, να τους ενθαρρύνει να εκφράζουν την άποψή τους στο forum και στις τηλεσυναντήσεις, να παρέχει εποικοδομητικά σχόλια στις ανατροφοδοτήσεις και να εξηγεί με σαφήνεια τη μεθοδολογία για την κάθε εργασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 3Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα