Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – COVID 19: Η Συνεισφορά του Πανεπιστημίου Κρήτης|Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α στην Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών (Μάρτιος 2020 – Μάρτιος 2021)
Περίληψη
Τον Μάρτιο του 2020 οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις μιας αναγκαίας μεν, αλλά «άτακτης» και επείγουσας μετάβασης από το γνώριμο περιβάλλον της πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας σε ένα νέο και άγνωστο περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω της αναγκαίας αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων στο σύνολο της επικράτειας για υγειονομικούς λόγους. Ωστόσο, δεν είχαν εξασφαλιστεί οι ελάχιστες προϋποθέσεις στο επίπεδο του παιδαγωγικού σχεδιασμού, των αναγκαίων ανθρωπίνων και τεχνολογικών πόρων για αυτή τη μετάβαση, με αποτέλεσμα τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς των μαθητών να μην έχουν προηγούμενη εμπειρία στην ΕξΑΕ. Ως εκ τούτου αναδείχθηκε η αναγκαιότητα επιμόρφωσης και υποστήριξής τους σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.) του Πανεπιστημίου Κρήτης, την περίοδο Μαρτίου 2020 – Μαρτίου 2021 προσπάθησε να συμβάλει με ίδιους πόρους στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των γονέων, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως αποτέλεσμα της αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Στο ανωτέρω πλαίσιο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν 25 ταχύρρυθμα εξ αποστάσεως σεμινάρια, με στόχο την υποστήριξη τόσο των εκπαιδευτικών, σε θέματα που άπτονται της παιδαγωγικής διάστασης της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, όσο και των γονέων σε θέματα σχετικά με τον νέο τους ρόλο στο πλαίσιο της Σχολικής Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στα οποία συμμετείχαν πάνω από 58.000 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και γονείς από όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, δημιουργήθηκε σχετικό διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό με τη μέθοδο της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για την υποστήριξη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, το οποίο μέχρι σήμερα έχουν επισκεφτεί περισσότεροι από 70.000 μοναδικοί χρήστες. Μια πρώτη συνολική παρουσίαση των επιμορφωτικών δράσεων και του εκπαιδευτικού υλικού που δημιουργήθηκε επιχειρείται σε αυτή την εργασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 2Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα