Το εξεταστικό σύστημα στην ακαδημαϊκή βαθμίδα εν μέσω πανδημίας: Διεθνείς πρακτικές
Περίληψη
Τους τελευταίους μήνες το εκπαιδευτικό τοπίο άλλαξε άρδην με το κλείσιμο των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων λόγω της πανδημίας covid-19 και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας διαδικτυακά. Η μετάβαση σε ψηφιακά περιβάλλοντα αυξήθηκε θέτοντας σημαντικές προκλήσεις για τη διοργάνωση της διαδικασίας αξιολόγησης στο πλαίσιο διασφάλισης της δυνατότητας προόδου των φοιτητών. Πέρα από τις αναγκαίες προσαρμογές, η υγειονομική κρίση οδήγησε σε βαθύτερους προβληματισμούς σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. Στο παρόν άρθρο γίνεται μία προσπάθεια παρουσίασης του τρόπου που χειρίστηκαν το ζήτημα των εξετάσεων, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά τον κόσμο. Αφού παρουσιάζονται ποικίλες πρακτικές, καταγράφονται τα πλεονεκτήματα και οφέλη της εξεταστικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου, καθώς και οι προβληματισμοί που εγείρονται από αυτήν τη νέα πρακτική. Στη συνέχεια παρουσιάζονται προτάσεις ως προς την εφαρμογή συστημάτων αξιολόγησης των φοιτητών, όπως αυτές υιοθετούνται από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αφού παρουσιαστούν προτάσεις προς τους διδάσκοντες για τη διαχείριση του νέου τοπίου στο εξεταστικό σύστημα, καταγράφονται κανόνες πολιτικής διαχείρισης, όπως προέκυψαν από τα ίδια τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα διεθνώς. Το άρθρο αποτελεί προϊόν βιβλιογραφικής έρευνας από την οποία αναδεικνύεται ως κοινό ζήτημα το πλαίσιο της αβεβαιότητας ως προς την εξέλιξη της πανδημίας, η διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων, η δίκαιη αντιμετώπιση των φοιτητών, τα τεχνικά προβλήματα, όπως επίσης και το μεγάλο πρόβλημα της ακαδημαϊκής ανεντιμότητας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 2Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα