Το εξεταστικό σύστημα στην ακαδημαϊκή βαθμίδα εν μέσω πανδημίας: Διεθνείς πρακτικές


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
πανδημία covid-19 ψηφιακές εξετάσεις τριτοβάθμια εκπαίδευση εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΦΑΚΙΩΤΑΚΗ
Περίληψη

Τους τελευταίους μήνες το εκπαιδευτικό τοπίο άλλαξε άρδην με το κλείσιμο των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων λόγω της πανδημίας covid-19 και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας διαδικτυακά. Η μετάβαση σε ψηφιακά περιβάλλοντα αυξήθηκε θέτοντας σημαντικές προκλήσεις για τη διοργάνωση της διαδικασίας αξιολόγησης στο πλαίσιο διασφάλισης της δυνατότητας προόδου των φοιτητών. Πέρα από τις αναγκαίες προσαρμογές, η υγειονομική κρίση οδήγησε σε βαθύτερους προβληματισμούς σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. Στο παρόν άρθρο γίνεται μία προσπάθεια παρουσίασης του τρόπου που χειρίστηκαν το ζήτημα των εξετάσεων, ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά τον κόσμο. Αφού παρουσιάζονται ποικίλες πρακτικές, καταγράφονται τα πλεονεκτήματα και οφέλη της εξεταστικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου, καθώς και οι προβληματισμοί που εγείρονται από αυτήν τη νέα πρακτική. Στη συνέχεια παρουσιάζονται προτάσεις ως προς την εφαρμογή συστημάτων αξιολόγησης των φοιτητών, όπως αυτές υιοθετούνται από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αφού παρουσιαστούν προτάσεις προς τους διδάσκοντες για τη διαχείριση του νέου τοπίου στο εξεταστικό σύστημα, καταγράφονται κανόνες πολιτικής διαχείρισης, όπως προέκυψαν από τα ίδια τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα διεθνώς. Το άρθρο αποτελεί προϊόν βιβλιογραφικής έρευνας από την οποία αναδεικνύεται ως κοινό ζήτημα το πλαίσιο της αβεβαιότητας ως προς την εξέλιξη της πανδημίας, η διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων, η δίκαιη αντιμετώπιση των φοιτητών, τα τεχνικά προβλήματα, όπως επίσης και το μεγάλο πρόβλημα της ακαδημαϊκής ανεντιμότητας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Elsalem,L.,Al Azzam Ahmad, N.,Obeidat, A.,Khalid, A., & Kheirallah,A (2020) Stress and behavioral changes with remote E-exams during the Covid-19 pandemic: A cross-sectional study among undergraduates of medical sciences Annals of Medicine and Surgery 60 pp271-279https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S2049080120304131?token=D63728593A7408CBEDB14787527D7585FDB46E0321D86CD5213A8400612B904DE27DD2DAA268387FDED807B6DBBE91C2&originRegion=eu-west-1&originCreation=20210503132803
Eklavvya, (2021). How to manage academic exams during Covid-19 or Coronavirus outbreak https://onlineexamhelp.eklavvya.in/manage-academic-exams-during-covid-19-coronavirus-outbreak/
Higginbotham, Δ. (2021). How universities are changing in the wake of COVID-19https://www.prospects.ac.uk/applying-for-university/university-life/how-universities-are-changing-in-the-wake-of-covid-19
INEE,(2010). Guidance Notes on Teaching and Learning https://inee.org/resources/inee-guidance-notes-teachingand-learning
IAU, (2020). The impact of COVID-19 on higher education around the world, IAU Global Survey Report The International Association of Universities, May 2020 ISBN: 978-92-9002-2121.
IB, (2020). IB statement on May 2020 DP and CP examinations https://www.ibo.org/news/news-about-the-ib/covid-19-coronavirus-updates
IESALC, (2020) COVID-19 and higher education: Today and tomorrow Impact analysis, policy responses and recommendations Retrieved 2/6/2020 from http://www.guninetwork.org/files/covid-19_en_090420.pdf
James, F. (2020).The Challenges and Advantages of Conducting Exams During the COVID-19 Crisis https://www.qs.com/the-challenges-and-advantages-of-conducting-exams-during-the-covid-19-crisis/
Macquarie University, (n.d).Grading system Understanding the SC Grade https://students.mq.edu.au/study/assessment-exams/academic-transcripts/grading-system
OECD, (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic Annotated resources for online learning Retrieved 12/5/2020 from http://www.oecd.org/education/Supporting-the-continuation-of-teaching-and-learning-during-the-COVID-19-pandemic.pdf
Oregon State University, ( 2021). Academic Honesty in Remote Instruction Challenges & Solutions https://www.dropbox.com/s/k86h1qe52ep2iyr/Academic%20Honesty%20in%20Remote%20Instruction.v2.pdf?dl=0
Oxford University, (n.d). https://www.ox.ac.uk/coronavirus/students
QS, (2020). THE CORONAVIRUS CRISIS AND THE FUTURE OF HIGHER EDUCATION https://info.qs.com/rs/335-VIN-535/images/the-coronavirus-crisis-and-the-future-of-higher-education.pdf
Ryerson University, (2021). Ryerson Covid-19 Information and Updates https://www.ryerson.ca/covid-19/students/classes-exams-research/
Study International Staff, (2020). These universities have proven that online exams can work https://www.studyinternational.com/news/online-exams-during-covid19/
The Conversation, (2021). How the COVID-19 pandemic may have changed university teaching and testing for good https://theconversation.com/how-the-covid-19-pandemic-may-have-changed-university-teaching-and-testing-for-good-158342
The World Bank, ( 2020). High-stakes school exams during COVID-19 (Coronavirus): What is the best approach? https://blogs.worldbank.org/education/high-stakes-school-exams-during-covid-19-coronavirus-what-bestapproach
The World University Rankings, ( n.d.). The future of digital assessment: Covid-19, short courses and beyond https://www.timeshighereducation.com/hub/inspera/p/future-digital-assessment-covid-19-short-courses-and-beyond
The University of Sheffield, (2021).Academic programs and student engagement Alternative Assessment to Exams https://www.sheffield.ac.uk/apse/digital/coronavirus/alternativeassessment
UNESCO GEM., (2020). Could coronavirus shape the way assessments work forever? https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/20/could-coronavirus-shape-the-way-assessments-workforever/
UNESCO, (2020). Covid-19 Education Response Education Sector Issue Note 4,3 Managing high-stakes assessments and exams during crisis Assessments and exams https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373387
University of Alberta, (2021). COVID-19 Information for the U of A Community https://www.ualberta.ca/covid-19/instructors/teaching-during-times-of-disruption/exams-and-assessments/index.html
University of Cambridge, (2021). Assessment 2020-21 https://www.cam.ac.uk/coronavirus/students/all-students/assessment-2020-21
University of Nevada, (2021). Best practices for online assessment https://www.unr.edu/tlt/instructional-design/assessment
University of York, (2021). Guidance for online exams
Vienna University of Economics and Business, ( )Regulations on the Conduct of Courses and Exams During the COVID-19 Period https://www.wu.ac.at/fileadmin/wu/h/students/Student_Engagement_and_Counselling/Online.Exam/Regulations_Courses_Exams_COVID-19.pdf
World Economic Forum, ( 2020). The COVID-19 pandemic has changed education forever This is how Retrieved 3/5/2020 from https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/