Planet Earth eco- kids support endangered species: Σχεδιάζοντας ένα διδακτικό σενάριο αγγλικών για εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την Ψηφιακή Εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση WebEx Meetings Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me γλωσσικός και ψηφιακός γραμματισμός.
Αγγελική Πολίτη
Περίληψη

Τα εκπαιδευτικά συστήματα και ειδικότερα οι παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζονται επηρεάζονται σημαντικά από τις ραγδαίες τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις και τις παγκόσμιες προκλήσεις σε οικονομικό, υγειονομικό και κοινωνικό- πολιτισμικό επίπεδο. Η πρόσφατη παγκόσμια υγειονομική κρίση (Covid- 19) κι η συνεπακόλουθη αναστολή δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων επέφερε αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας και εκμάθησης καθιστώντας αναγκαία την αξιοποίηση σύγχρονων και ασύγχρονων μεθοδολογιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αναγκάζοντας το σύνολο του εκπαιδευτικού δυναμικού να προσαρμόσουν τις διδακτικές τους πρακτικές, να αξιοποιήσουν ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης και ψηφιακά μέσα. Το παρόν εκπαιδευτικό σενάριο αποτελεί διδακτική πρόταση ενός περιβαλλοντικού project στα αγγλικά με μαθητές/τριες Δ΄ Δημοτικού σε συνθήκες τόσο εξ αποστάσεως όσο και μικτής μάθησης. Κατατέθηκε στο πλαίσιο της ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας σε σύμπραξη με πανεπιστημιακά τμήματα πολλών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της Ελλάδας. Στόχος του εκπαιδευτικού σεναρίου, που επωφελείται σχεδιαστικά των δυνατοτήτων που παρέχουν η πλατφόρμα WebEx Meetings και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me, είναι να υιοθετήσουν οι μαθητές/τριες ρόλο περιβαλλοντικά ενήμερου, ευαισθητοποιημένου πολίτη “planet Earth eco-kids” ώστε να φέρουν εις πέρας μια ειδική αποστολή για την επιβίωση των ειδών του πλανήτη και τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Στην διδακτική πρόταση ακολουθούν σύντομα τα στάδια σχεδιασμού της δράσης και το πώς αξιοποιήθηκε το κάθε ψηφιακό εργαλείο για την κάθε μαθησιακή δραστηριότητα αποσκοπώντας στην κατάκτηση γλωσσικού γραμματισμού στην αγγλική γλώσσα, ψηφιακού γραμματισμού και αλφαβητισμού στα μέσα. Κατά τη διάρκεια της δράσης οι μαθητές/τριες ως μέλη της ψηφιακής τους τάξης στην e-me (κυψέλη) μαθαίνουν να αναζητούν και να επεξεργάζονται πληροφορία, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη, να δημιουργούν ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο το οποίο διαμοιράζονται με άλλα μέλη, δικτυώνονται και μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται σε ομάδες, συν- οικοδομούν νέα γνώση και λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές προβάλλοντας το έργο τους και διαχέοντας γνώση στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αγγελική Πολίτη, ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ

Εκπαιδευτικός ΠΕ06

Μ.Α. στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία

M.Ed. στις Τ.Π.Ε. για την Εκπαίδευση