Καταγραφή Απουσιών και Βιβλίων Ύλης στο +γραφίς του ΠΣΔ κατά την Τηλεκπαίδευση. Recording of daily absences and curriculum in grafis of Greek School Network during online education


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Covid-19 γραφίς τηλεκαίδευση νέφος αποθήκευσης δεδομένων απουσιολόγιο βιβλίο ύλης. Covid-19 grafis online education cloud storage absences curriculum.
Παναγιώτης Αναστασόπουλος
Σοφία Τερεζάκη
Περίληψη

Covid-19, +γραφίς, τηλεκαίδευση, νέφος αποθήκευσης δεδομένων, απουσιολόγιο, βιβλίο ύλης.


Η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία ανεστάλη για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-21, εξαιτίας των μέτρων περιορισμού της διασποράς της νόσου Covid-19. Σε αυτό το διάστημα εφαρμόστηκε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσω του περιβάλλοντος τηλεδιασκέψεων Cisco Webex Meetings. Προέκυψε η ανάγκη καταγραφής των ημερήσιων δελτίων φοίτησης (απουσιολογίων) και των βιβλίων ύλης από τους εκπαιδευτικούς. Στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής επιλέξαμε τη λύση του «+γραφίς», μία υπηρεσία «νέφους αποθήκευσης δεδομένων» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να καταγράφουν, μέσω διαδικτύου, τις απουσίες και τη διδακτέα ύλη σε κοινόχρηστα αρχεία που είχαν μεταφορτωθεί στο «+γραφίς». Έτσι ήταν εύκολη η παρακολούθηση των απουσιών των μαθητών/τριων, ώστε να ενημερώνονται οι κηδεμόνες τους. Με τη χρήση του «+γραφίς» αποφεύχθηκε η καταγραφή των απουσιών και των βιβλίου ύλης ατομικά από κάθε εκπαιδευτικό και η αποστολή τους στο σχολείο, κάτι που θα καθιστούσε τη διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα και δύσκολη. Το βασικό πλεονέκτημα του «+γραφίς» είναι το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν λογαριασμό και κωδικούς εισόδου στο ΠΣΔ, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη η είσοδός τους στο «+γραφίς». Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα, που εντοπίζονται στον περιορισμένο αριθμό χρηστών που μπορούν να είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένοι, καθώς και στη μέτρια απόδοση του «+γραφίς» ως προς την ταχύτητα επεξεργασίας των δεδομένων.

Abstract

During the academic year 2020-21, the operation of Greek school units was stopped due to the disease Covid-19 and online distance education was introduced. As a result of online classes, teachers were obliged to record daily student absences and fill in the curriculum. At the 4th High School of Nea Ionia, Attica, we chose the "grafis" solution. This is a "cloud storage" service of the Greek School Network, which is free of charge for teachers. Therefore, teachers could record online absences and filling in the curriculum, in shared files which were visible and modifiable by all teachers of the school, who had access to "grafis". As a result, it was easy to monitor the student absences, in such way that their parents were informed about their attendance. The use of "grafis" avoided the recording of absences and curriculum individually and sending them to school by each teacher, which would have made the process extremely time-consuming and difficult. The main advantage of "grafis" is the fact that all teachers have an account in Greek School Network, making it easy for them to log into "grafis". However, there are also disadvantages of "grafis", which can be identified in the limited number of users that can be logged in, at the same time, and the low data processing speed.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
Παναγιώτης Αναστασόπουλος, 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής

Γεωλόγος M.Sc.

Υποδιευθυντής 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας Αττικής

Σοφία Τερεζάκη, 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής

Πληροφορικός M.Sc.

4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής