Η Τέχνη της Όπερας: Διδακτικό Σενάριο για το Μάθημα της Μουσικής

Περίληψη
Το παρόν διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Ε Τάξης Δημοτικού, υιοθετώντας τη διαθεματική προσέγγιση και όντας συμβατό με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), εφόσον εμπλέκει τη μουσική, με τα εικαστικά, τη θεατρική αγωγή και τις νέες τεχνολογίες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τη λόγια δυτική μουσική και συγκεκριμένα με την όπερα, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, των ψηφιακών παρουσιάσεων και των ψηφιακών δραστηριοτήτων (padlet, ψηφιακά παιχνίδια), μαθαίνοντας, έτσι, γνωστές όπερες, τις υποθέσεις αυτών, άριες, γνωστούς συνθέτες, γνωστούς τραγουδιστές και γνωστές τραγουδίστριες. Μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα διερευνηθούν οι απόψεις των μαθητών και των μαθητριών για την τέχνη της όπερας και θα αποτυπωθεί κατά πόσον το παρόν διδακτικό σενάριο κατόρθωσε να ανασκευάσει τη στάση τους απέναντι σε αυτό το υψηλής ποιότητας καλλιτεχνικό είδος, το οποίο, όμως, δεν εντάσσεται στις πρώτες προτιμήσεις των μαθητών/τριών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 9B (2022)
- Ενότητα
- Τμήμα Β