Αποτίμηση Εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος: «ΤΠΕ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ»


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών αποτίμηση εκπαιδευτικό υλικό επιμορφωτής
Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης
Παναγιώτης Αναστασιάδης
Αλεξία Σπανουδάκη
Περίληψη

Η ιδιαιτερότητα της εποχής διευρύνει την αναγκαιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων συστημάτων επιμόρφωσης με αποτελεσματικό, ευέλικτο και αξιόπιστο τρόπο (Συγγραφέας, 2008). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει τους βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό εξετάστηκαν οι απόψεις δείγματος 71 συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στο πλαίσιο ενός ετήσιου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος που υλοποίησε το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α] του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης, αξιοποιώντας την εμπειρία και την γνώση πάνω στις μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι χρησιμοποίησαν το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος στην διδακτική τους πράξη, γεγονός που καταδεικνύει τη χρησιμότητα του εκπαιδευτικού υλικού και το καθιστά βασικό πυλώνα της εξ αποστάσεως επιμορφωτικής διαδικασίας. Παράλληλα, αναδείχθηκε η σημασία της καθημερινής υποστήριξης και επικοινωνίας μεταξύ επιμορφωτή - επιμορφούμενου για την αντιμετώπιση παιδαγωγικών και  τεχνολογικών ζητημάτων. Τέλος, κρίνεται σημαντική η βοήθεια  της οργανωτικής δομής του προγράμματος για την επίλυση οργανωτικών θεμάτων, ώστε οι επιμορφούμενοι να συνεχίζουν απρόσκοπτα τη μαθησιακή τους πορεία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Συγγραφέας (2003)
Συγγραφέας (2012)
Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 80- 97.
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th ed.). London: Routledge.
Hernández-Serrano, M. J., & Jones, B. (2010). Innovation, informational literacy and lifelong learning culture. E-learning Papers, 21, 1-15.
Holmberg, B. (2002). Εκπαίδευση εξ Αποστάσεως. Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: ΕΛΛΗΝ.
Mayer, R.( 2017). Using multimedia for e‐learning. Journal of Computer Assisted Learning, 33, 403– 423.
Sheridan, K., & Kelly, M. A. (2010). The indicators of instructor presence that are important to students in online courses. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 6(4), 767-779.
Συγγραφέας (2008)
Συγγραφέας, κ.ά. (2011)
Συγγραφέας, Συγγραφέας & Συγγραφέας (2021)
Συγγραφέας & Μανούσου, (2016)
Γκιόσος, Ι. & Κουτσούμπα, Μ. (2005). Θεωρητικές Προσεγγίσεις στο Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στην ΑεξΑΕ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (σσ.39-52). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Καραγιάννη & Συγγραφέας, Π. (2009)
Κόκκος, Α. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων – Τόμος Α (Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Συγγραφέας (2019)
Λιοναράκης, Α. (2006). Η θεωρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης, επιμ., Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης – Στοιχεία θεωρίας και πράξης. Αθήνα: Προπομπός.
Ματσαγγούρας, Η. (2006). «Φάκελος Διδακτικής Μεθοδολογίας». Αθήνα: Αυτοέκδοση.
Μουζάκης, Χ. (2008). Εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας: Η πιλοτική εφαρμογή του EPICT License στην Ελλάδα. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 1 (1), 91-118.
Παρασκευόπουλος, Ι. (1993). Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.