H Τεχνολογία Blockchain στην εκπαίδευση και οι νέες προοπτικές (Blockchain technology in education and the new perspectives)


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Blockchain Εκπαίδευση Education Δια βίου Μάθηση Πιστοποίηση Διαπίστευση Αποκέντρωση Badges
Δημοσθένης Σπυρίδων Σαλαγιάννης
Γρηγόρης Σπυρίδων Σαλαγιάννης
Στέφανος Αρμακόλας
Αλέξανδρος Μικρογιαννίδης
Περίληψη

Blockchain («αλυσίδα μπλοκ» ή «μπλοκ αλυσίδας», «αλυσίδα συστοιχιών», «τεχνολογία κατανεμημένης εγγραφής», «αλυσίδα ομάδων συναλλαγών», «αλυσίδα κοινοποιήσεων»), είναι μια νέα τεχνολογία η οποία παρουσιάζεται ως μία δημόσια, διανεμημένη σειρά δεδομένων, ομαδοποιημένων σε χρονικά αριθμημένα «τμήματα», «συστοιχίες» (blocks) μη δυνατόν να τροποποιηθεί το ιστορικό της,. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα πλήθος επιπλέον περιοχών της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ενδεικτικά θα λέγαμε στην καταμέτρηση ψήφων, στην παιδεία, στην Υγεία, στην διαφύλαξη και διαφάνεια ιστορικών, πολιτιστικών, δημοσιονομικών και άλλων αρχείων, στην πιστοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, στα κοινωνικά δίκτυα, στους τραπεζικούς, ασφαλιστικούς, κατασκευαστικούς τομείς, ακόμη και στην ειδησεογραφική διαφάνεια όπως έχει αποδειχθεί. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να δούμε κατά πόσο βρίσκει απήχηση η τεχνολογία Blockchain  στην εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Baars, D. S. (2016). Towards self-sovereign identity using blockchain technology (Master's thesis), University of Twente.
Broggi, J. D., Gallagher, M. A., Lilly, J., Duquette, J., Nimura, C., Pattenden, M., Richter, F., Arbide, L. S. M. N., Avin, S., Kelley, K., Lidova, M., RodríGuez-PéRez, D., Slater, G. & Winkler, A. (2018). Woolf - Building the first Blockchain University. Retrieved from: https://woolf.university/assets/doc/whitepaper.pdf.
Buterin, V. (2013). Ethereum white paper. GitHub repository, 1, 22-23. Retrieved from: http://kryptosvet.eu/wp-content/uploads/2021/05/ethereum-whitepaper-kryptosvet.eu_.pdf
Chen, G., Xu, B., Lu, M., & Chen, N. S. (2018). Exploring blockchain technology and its potential applications for education. Smart Learning Environments, 5(1), 1-10.
Chowdhury, Niaz; Ramachandran, Manoharan; Third, Allan; Mikroyannidis, Alexander; Bachler, Michelle and Domingue, John (2020). Towards A Blockchain-based Decentralised Educational Landscape. In: The Twelfth International Conference on Mobile, Hybrid, and On-line Learning (eLmL 2020), 21-25 Jun 2020, Valencia, Spain.
Domingue, J., Third, A., & Ramachandran, M. (2019, May). The FAIR TRADE framework for assessing decentralised data solutions. In Companion Proceedings of The 2019 World Wide Web Conference (pp. 866-882).
Grech, A. and Camilleri, A. F. (2017) Blockchain in Education. Inamorato dos Santos, A. (ed.) EUR 28778 EN; doi:10.2760/60649
Kraft, D. (2016). Difficulty control for blockchain-based consensus systems. Peer-to-Peer Networking and Applications, 9(2), 397-413.
King, S. (2013). Primecoin: Cryptocurrency with prime number proof-of-work. July 7th, 1(6). Retrieved from: https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.694.5890&rep=rep1&type=pdf
King, S., & Nadal, S. (2012). Ppcoin: Peer-to-peer crypto-currency with proof-of-stake. self-published paper, August, 19. Retrieved from: https://www.chainwhy.com/upload/default/20180619/126a057fef926dc286accb372da46955.pdf
Mikroyannidis, A. (2020). Blockchain Applications in Education: A Case Study in Lifelong Learning. Retrieved from: https://oro.open.ac.uk/69593/1/QualiChain%20paper%20camera%20ready.pdf
Mikroyannidis, A., Domingue, J., Bachler, M., & Quick, K. (2018). A learner-centred approach for lifelong learning powered by the blockchain. In EdMedia+ Innovate Learning (pp. 1388-1393). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Mikroyannidis, A., Third, A., Domingue, J. (2019). Decentralising online education using blockchain technology. In: The Online, Open and Flexible Higher Education Conference: Blended and online education within European university networks, 16-18 Oct 2019, UNED, Madrid.
Mikroyannidis, A., Third, A., Chowdhury, N., Bachler, M., Domingue, J. (2020). Supporting Lifelong Learning with Smart Blockchain Badges. International Journal On Advances in Intelligent Systems, 13(3 & 4) pp. 163–176.
Nakamoto, S. (2008). A peer-to-peer electronic cash system. Bitcoin. Retrieved from: https://bitcoin. org/bitcoin. pdf.
Nakamoto, S. Bitcoin: Ένα Peer-to-Peer Ηλεκτρονικό Σύστημα Μετρητών. https://bitcoin.org/files/bitcoin-paper/bitcoin_gr.pdf
Sharples, M., & Domingue, J. (2016, September). The blockchain and kudos: A distributed system for educational record, reputation and reward. In European conference on technology enhanced learning (pp. 490-496). Springer, Cham. . Retrieved from: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-45153-4_48
Schmidt, M., Meier, M., & Lausen, G. (2010, March). Foundations of SPARQL query optimization. In Proceedings of the 13th International Conference on Database Theory (pp. 4-33).
Third, A., Domingue, J. (2017). LinkChains: Exploring the space of decentralised trustworthy Linked Data. In: Decentralising the Semantic Web, 28 Jul 2017, Vienna, Austria.
Third, A., Domingue, J. (2019). LinkChains: Trusted Personal Linked Data. In: Blockchain-enabled Semantic Web, 27 Oct 2019, Auckland, New Zealand, (In Press).
Tschorsch, F., & Scheuermann, B. (2016). Bitcoin and beyond: A technical survey on decentralized digital currencies. IEEE Communications Surveys & Tutorials, 18(3), 2084-2123.
Yli-Huumo, J., Ko, D., Choi, S., Park, S., & Smolander, K. (2016). Where is current research on blockchain technology?—a systematic review. PloS one, 11(10), e0163477.
Πιτσαρής Χρήστος (2019): Ο ρόλος των κρυπτονομισμάτων στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Μεταπτυχιακή εργασία. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Ανακτήθηκε από https://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22693