Ο ρόλος των προγραμμάτων Erasmus+ και των projects στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Δεξιότητες του 21ου αιώνα ψηφιακές δεξιότητες ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus projects
Αμαλία Αγγέλου
Ευαγγελία Μανούσου
Μαρία Κουτσούμπα
Περίληψη

Η σύγχρονη κοινωνία με τις απαιτήσεις που προβάλει καθιστά αναγκαία την ετοιμότητα των πολιτών να προσαρμόζονται στο κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον με τη συμβολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η έγκαιρη απόκτηση δεξιοτήτων, από μικρή ηλικία, οδηγεί σε πολίτες ικανούς να διαχειριστούν την καθημερινότητά τους σε όλους τους τομείς και να αντιμετωπίζουν προβλήματα που προκύπτουν. Μέσα από την παρούσα εργασία αποσαφηνίζονται οι δεξιότητες του 21ου αιώνα και τονίζεται η σημασία και τα οφέλη από την απόκτηση δεξιοτήτων για τους μαθητές. Επισημαίνεται η ανάγκη για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς, αν και οι νέοι χρησιμοποιούν καθημερινώς την τεχνολογία, παρατηρείται ωστόσο χάσμα όσον αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες, ειδικά στην Ελλάδα, που το ποσοστό των ανθρώπων που διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες είναι ακόμα χαμηλό σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, μέσα από μελέτη άρθρων διαπιστώνεται ότι η υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ και άλλων projects μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα για τους μαθητές, καθώς οι μαθητές που συμμετέχουν σε αυτά αναπτύσσουν κριτική σκέψη, δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων, ομαδικό πνεύμα, ψηφιακές δεξιότητες, αυξάνεται η αυτοπεποίθησή τους, βελτιώνονται στην ομιλία της ξένης γλώσσας και μαθαίνουν με παιγνιώδη και ενεργητικό τρόπο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αμαλία Αγγέλου, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας

Εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και υποδιευθύντρια στο 4ο Δ.Σ. Ραφήνας. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών από το ΕΑΠ ''Επιστήμες της Αγωγής''.