Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 μέσα από τα μάτια των παιδιών: απόψεις και προβληματισμοί μαθητών/-τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη
Κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 η αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων παγκοσμίως οδήγησε σε εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΑΕ) στα ελληνικά σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και οι μαθητές κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της λειτουργίας μίας εξΑΕ. Πρωτόγνωρες συνθήκες εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, διδασκαλίας και μάθησης δημιουργήθηκαν ουσιαστικά κατευθείαν και σήμαναν την αρχή μίας νέας εκπαιδευτικής εποχής που βασίζεται πλέον στη χρήση των ΤΠΕ και συνεπάγεται νέες μεθόδους διδασκαλίας, μάθησης, πρακτικών και αξιολόγησης. Παρά την ανεπαρκή επιμόρφωση των περισσοτέρων εκπαιδευτικών, τις ελλιπείς γνώσεις των μαθητών και τα περιορισμένα μέσα που είχαν στην διάθεσή τους τόσο η ασύγχρονη όσο και η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση λειτούργησαν εποικοδομητικά και αποτελεσματικά ως ένα βαθμό με στόχο τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα. Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναδείξει τις απόψεις και τις αντιλήψεις των μαθητών όσον αφορά την εφαρμογή της εξΑΕ υιοθετώντας τη μέθοδο της ποιοτικής έρευνας και προσπαθώντας να αποτυπώσει τους προβληματισμούς των μαθητών, όλες τις θετικές παραμέτρους αυτού του νέου εγχειρήματος στην εκπαίδευση, καθώς και τις προοπτικές μίας μελλοντικής εφαρμογής της εξΑΕ όχι αυτόνομης αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας και ως πολύτιμο εργαλείο της παραδοσιακής διδασκαλίας στη φυσική τάξη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 7Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα