Παιδαγωγικός σχεδιασμός και οικοδόμηση εκπαιδευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις ανάγκες έγκλειστων ενηλίκων

Περίληψη
Η εκπαίδευση στις φυλακές θεωρείται τόσο στην ποινική όσο και στην εκπαιδευτική πολιτική ως ένας τρόπος αφομοίωσης των κρατουμένων «πίσω στην κοινωνία». Παρά την πολιτική έμφαση στην εκπαίδευση, οι πρακτικές της εκπαίδευσης διαφέρουν από φυλακή σε φυλακή. Ο δηλωμένος στόχος της εκπαίδευσης στις φυλακές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις εθνικές πολιτικές είναι να διδάξει στους κρατούμενους τις δεξιότητες και τις γνώσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη ζωή τους μετά την αποφυλάκισή τους και, ως εκ τούτου, να μειώσει την υποτροπή. Σε αυτό το έγγραφο αναλύουμε πρακτικές που σχετίζονται με εκπαιδευτικά προγράμματα σε φυλακές σχετικά με το ρόλο και τη θεραπευτική δύναμη της εκπαίδευσης. Ως πηγές δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν έγγραφα διεθνών και εθνικών πολιτικών και συνεντεύξεις με κρατούμενους και εκπαιδευτικούς.
H εφαρμογή μιας αναλυτικής προσέγγισης στην ανάλυση της καθημερινής ομιλίας, των συνεντεύξεων και των δεδομένων τεκμηρίωσης σχετικά με την εκπαίδευση στις φυλακές παρέχει φώτιση σχετικά με τους λεπτούς τρόπους με τους οποίους η θεραπεία της εκπαίδευσης μιλά μέσω της γλώσσας και των κοινωνικών σχέσεων. Μας επιτρέπει επίσης να σκεφτούμε πως οι νέοι ενήλικες «μεταρρυθμίζονται» από αυτούς τους ίδιους, πως μαθαίνουν να ενεργούν στις σχέσεις εξουσίας που προσφέρουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και πως μπορούν να τα αξιοποιήσουν. Κάνοντας ορατούς τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι δυνατό να δείξουμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους κατασκευάζονται τα θέματα της εκπαίδευσης στις φυλακές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 3Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα