Παιδαγωγικός σχεδιασμός και οικοδόμηση εκπαιδευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις ανάγκες έγκλειστων ενηλίκων


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Ισότητα εκπαίδευσης εκπαιδευτής έγκλειστων ενηλίκων καλές πρακτικές εκπαίδευσης έγκλειστων μαθητών ανάγκες κρατουμένων
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΖΕΚΛΙΔΟΥ
Περίληψη

Η εκπαίδευση στις φυλακές θεωρείται τόσο στην ποινική όσο και στην εκπαιδευτική πολιτική ως ένας τρόπος αφομοίωσης των κρατουμένων «πίσω στην κοινωνία». Παρά την πολιτική έμφαση στην εκπαίδευση, οι πρακτικές της εκπαίδευσης   διαφέρουν από φυλακή σε φυλακή. Ο δηλωμένος στόχος της εκπαίδευσης στις φυλακές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις εθνικές πολιτικές είναι να διδάξει στους κρατούμενους τις δεξιότητες και τις γνώσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη ζωή τους μετά την αποφυλάκισή τους και, ως εκ τούτου, να μειώσει την υποτροπή. Σε αυτό το έγγραφο αναλύουμε πρακτικές που σχετίζονται με εκπαιδευτικά προγράμματα σε φυλακές σχετικά με το ρόλο και τη θεραπευτική δύναμη της εκπαίδευσης. Ως πηγές δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν έγγραφα διεθνών και εθνικών πολιτικών και συνεντεύξεις με κρατούμενους και εκπαιδευτικούς.

H εφαρμογή μιας αναλυτικής προσέγγισης στην ανάλυση της καθημερινής ομιλίας, των συνεντεύξεων και των δεδομένων τεκμηρίωσης σχετικά με την εκπαίδευση στις φυλακές παρέχει φώτιση σχετικά με τους λεπτούς τρόπους με τους οποίους η θεραπεία της εκπαίδευσης μιλά μέσω της γλώσσας και των κοινωνικών σχέσεων. Μας επιτρέπει επίσης να σκεφτούμε πως οι νέοι ενήλικες «μεταρρυθμίζονται» από αυτούς τους ίδιους, πως μαθαίνουν να ενεργούν στις σχέσεις εξουσίας που προσφέρουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και πως μπορούν να τα αξιοποιήσουν. Κάνοντας ορατούς τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι δυνατό να δείξουμε τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους κατασκευάζονται τα θέματα της εκπαίδευσης στις φυλακές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΖΕΚΛΙΔΟΥ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΠΕΟ2 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΑΠΌΦΟΙΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΕΑΠ/ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αναφορές
Ahmed R, Johnson M, Caudill C, Diedrich N, Mains D & Key A (2019). Cons and pros: prison education through the eyes of the prison educated, Review of Communication, 19(1): 69-76
Costelloe, A. & Warner, K. (2014). Prison education across Europe: Policy, practice, politics, London Review of Education, 12(2): 175–183
Castro, E l. and Brawn M. (2017). Critiquing Critical Pedagogies Inside the Prison Classroom: A Dialogue Between Student and Teacher Harvard Educational Review 87(1): 100
Rogers, L., Simonot, M. & Nartey, A. (2014.) Prison educators: Professionalism against the odds (London, University and College Union/Institute of Education).
Novek E. (2017) “Jail Pedagogies: Teaching and Trust in a Maximum-Security Men’s Prison,” Dialogues in Social Justice 2(2): 31–51.