Υλοποίηση πολιτιστικού προγράμματος αποκλειστικά με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και με ψηφιακά εργαλεία, κατά την περίοδο της πανδημίας της νόσου Covid-19. Implementation of a cultural program exclusively using distance learning methods and digital tools, during the Covid-19 pandemic


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση τηλεκπαίδευση πολιτιστικό πρόγραμμα Επανάσταση 1821 covid-19 padlet. School distance education cultural program 1821 Greek Revolution padlet.
Παναγιώτης Αναστασόπουλος
Τριανταφυλλιά Κανάρη
Περίληψη

Περίληψη

Η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία ανεστάλη στο μεγαλύτερο διάστημα του σχολικού έτους 2020-21, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της νόσου Covid-19. Η εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση αποτέλεσε μία ικανή και αναγκαία λύση, προκειμένου να συνεχιστεί η μαθησιακή διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Χάρη στις δυνατότητες που παρέχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής υλοποιήσαμε πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων, προκειμένου να τιμήσουμε την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν «Η εικονογράφηση του αγώνα εθνικής απελευθέρωσης του 1821 και το αποτύπωμά του στη λογοτεχνία». Έλαβαν μέρος 16 μαθήτριες και μαθητές ενός τμήματος της Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Περιελάμβανε τη συμπλήρωση θεματικών ψηφιακών πινάκων με προσωπογραφίες Ελλήνων και Ευρωπαίων ζωγράφων του 19ου αιώνα, οι οποίοι εικονογράφησαν τον αγώνα ανεξαρτησίας, με τα έργα τους που αφορούσαν τους Έλληνες αγωνιστές, τα γεγονότα στην ξηρά και στη θάλασσα. Επίσης, συγκεντρώθηκαν επιλεγμένα έργα Ελλήνων και Ευρωπαίων λογοτεχνών του 19ου αιώνα που αναφέρονται στην Επανάσταση του 1821. Τέλος, εκπονήθηκε ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, με θέμα την επίδραση που άσκησαν τα έργα των Ευρωπαίων ζωγράφων στην αλλαγή της Ευρωπαϊκής πολιτικής ως προς την στάση της απέναντι στον απελευθερωτικό αγώνα. Όλες οι εργασίες που εκπονήθηκαν δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο του σχολείου (http://4gym-n-ionias.att.sch.gr).

 

Abstract

During the school year 2020-2021, the 4th Gymnasium of Nea Ionia, Attica Greece, implemented a cultural program, entitled “Illustration of the national liberation Struggle of 1821 and its imprint in literature”, commemorating the anniversary of 200 years since the inception of the 1821 Greek Revolution. However, the regular and face-to-face instruction could not take place, for most of this school year, in order to limit the spread of Covid-19. As a result, the cultural program was implemented exclusively through distance learning using digital tools. All the work produced was published on the school’s website (http://4gym-n-ionias.att.sch.gr).The communication of the project team was carried out through the Cisco Webex Meetings videoconferencing application, through the asynchronous e-learning environment eclass (eclass.sch.gr) and via emails.

Sixteen students of the 3rd grade, aged 14 -15 years old, participated in the program. We used digital online walls in order to gather as many as possible paintings referred to the Revolution. In particular, we used the most popular websites that offer free digital wall-board services, Lino and Padlet. To gather excerpts of the literary texts, focusing on the 1821 Struggle, we used the Google Drive data cloud environment. The cultural program concluded with the documentary film entitled “Images of the 1821 Struggle raise Europeans’ awareness”.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
Παναγιώτης Αναστασόπουλος, 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής

Γεωλόγος M.Sc.

Υποδιευθυντής 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας Αττικής

Τριανταφυλλιά Κανάρη, 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής

Δρ. Ιστορίας

ΠΕ02 - Φιλόλογος

4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής