Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κατά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης στη σχολική εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ανεστραμμένη τάξη εκπαιδευτικός σχολική εκπαίδευση
Ειρήνη Χριστόφορος Αμοργιανιώτη
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του εκπαιδευτικού κατά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης στη σχολική εκπαίδευση η οποία αποτελεί μια δημοφιλής τον 21ο αιώνα μαθητοκεντρική μέθοδο διδασκαλίας και μάθησης με χρήση της τεχνολογίας. Είναι αποδεκτό ότι ο εκπαιδευτικός σε αυτή τη διαδικασία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για να διασφαλίσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την αποτελεσματική εφαρμογή της ( Bishop & Verleger, 2013·Finkenberg & Trefzger, 2019). Προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως ο ρόλος τους εκπαιδευτικού με βάση τα βιβλιογραφικά δεδομένα διερευνήθηκαν οι ενέργειές του σε διάφορα μαθήματα, όπως τα φιλολογικά, τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά στη σχολική εκπαίδευση. Διαπιστώθηκε ότι ο εκπαιδευτικός είναι ο ενορχηστρωτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς ενεργεί με σχέδιο μαθήματος αλλά και άριστος γνώστης του διδακτικού αντικειμένου, συνεπής στο αναλυτικό πρόγραμμα, τεχνολογικά ενήμερος και παιδαγωγικά καταρτισμένος για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ειρήνη Χριστόφορος Αμοργιανιώτη
Εκπαιδευτικός ΔΕ Φιλόλογος M.ed.
Αναφορές
Al- Harbi, S.S. & Alshumaimery, A. (2016). The Flipped Classroom Impact in Grammar Class on EFL Saudi Secondary School Students’ Performances and Attitudes. Canadian Center of Science and Education. doi: 10.5539/elt.v9n10p60.
Bates, S., & Galloway, R. (2012). The inverted classroom in a large enrolment introductory physics course: a case study. In Proceedings of the HEA STEM learning and teaching conference (Vol. 1). Retrieved at 07/08/2021 https://www2.ph.ed.ac.uk/~rgallowa/Bates_Galloway.pdf
Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013, June). The flipped classroom: A survey of the research. In 2013 ASEE Annual Conference & Exposition (pp. 23-1200). Retrieved at 07/08/2021 https://peer.asee.org/the-flipped-classroom-a-survey-of-the-research
Bouchefra, M. (2015). Writing Deficiency among EFL University Students: Causes and Solutions the Case of English LMD Students at Djilali Liabes University. Advances in Language and Literary Studies, 6(4), 92-102. Retrieved at 07/08/2021 https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1127685.pdf
Cagande, J. L. L., & Jugar, R. R. (2018). The flipped classroom and college physics students' motivation and understanding of kinematics graphs. Issues in Educational Research, 28(2), 288-307. Retrieved at 07/08/2021 https://search.informit.org/doi/abs/10.3316/informit.6731088 44737937
Clark, K. R. (2013). Examining the effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom: An action research study. ProQuest Digital Dissertations. Retrieved at 07/08/2021 https://www.proquest.com/ openview/06d76358e12bf818a2652ea5f62590d0/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Eldy, E. F., & Wui, C. H. (2019). Inverted Classroom Improves Pre-University Students Understanding on Basic Topic of Physics: The Preliminary Study. Journal of Technology and Science Education, 9(3), 420-427. Retrieved at 07/08/2021 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ EJ1221405.pdf
Hansch, A., Hillers, L., McConachie, K., Newman, C., Schildhauer, T., & Schmidt, J. P. (2015). Video and online learning: Critical reflections and findings from the field.
Kafoussi, S. (2009). Parents’ and students’ interaction in mathematics: designing home mathematical activities. In Proceedings of CIEAEM (Vol. 58, pp. 209-214).
Finkenberg, F., & Trefzger, T. (2019). Flipped classroom in secondary school physics education. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1286, No. 1, p. 012015). IOP Publishing. Retrieved at 07/08/2021 https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1286/1/012015/pdf
Lai, C., & Hwang, G. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126–140. Retrieved at 07/08/2021 https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131516301166
Lowell, J., Utah, B., Verleger, M. A., & Beach, D. (2013). The Flipped Classroom : A Survey of the Research. Paper presented at 120th ASEE Annual Conference & Exposition, 23-26 June 2013.
Ramaglia, Η. (2015). The flipped mathematics classroom. A mixed methods study examining achievement, active learning and perception. Phd Thesis, Kansas State University