Ικανότητες Εκπαιδευτικών και Μάθηση στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σχετικά με τις ικανότητες που διαθέτουν για τη μάθηση στην 4η Βιομηχανική επανάσταση. Για την έρευνα επιλέχθηκε η ποσοτική ερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου αυτοναφοράς. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαϊου-Ιουνίου 2021 με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο (google form) το οποίο στάλθηκε στις Διευθύνσεις 44 Γυμνασίων, 17 Επαγγελματικών Λυκείων και 73 Γενικών Λυκείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Το δείγμα αποτελείτο από 422 εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου έδειξε ικανοποιητικά αποτελέσματα (Cronbach΄s alpha=0,917). Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν ικανοποιητικά επίπεδα στις διάφορες ικανότητες (παιδαγωγική, κοινωνική, επαγγελματική, προσωπικότητας). Επιπρόσθετα, δείχνουν ότι είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν τη μάθηση, να αξιολογούν τα μαθησιακά αποτελέσματα και να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους μαθητές και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Διαθέτουν ικανοποιητική επάρκεια γνώσης του μηχανισμού της μαθησιακής διαδικασίας, του εκπαιδευτικού υλικού και των αναλυτικών προγραμμάτων. Επίσης, παρουσιάζουν σε θετικό βαθμό ικανότητες συνεργασίας, αφοσίωσης στον χώρο εργασίας, διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων στη διδασκαλία. Ωστόσο, παρουσιάζουν μέτρια επίπεδα ως προς τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών (Web 2.0), ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων και ως προς τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικτυακής τεχνολογίας από τους μαθητές. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ικανότητες των εκπαιδευτικών του δείγματος επιδρούν θετικά σε σημαντικό βαθμό στην ψηφιακή μάθηση της 4IR.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 6Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα