Ικανότητες Εκπαιδευτικών και Μάθηση στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
4η Βιομηχανική Επανάσταση εκπαιδευτικός ικανότητες μάθηση.
ΖΩΗ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των  εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σχετικά με τις ικανότητες που διαθέτουν για τη μάθηση στην 4η Βιομηχανική επανάσταση. Για την έρευνα επιλέχθηκε η ποσοτική ερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου αυτοναφοράς. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαϊου-Ιουνίου 2021 με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο (google form) το οποίο στάλθηκε στις Διευθύνσεις 44 Γυμνασίων, 17 Επαγγελματικών Λυκείων και 73 Γενικών Λυκείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Το δείγμα αποτελείτο από 422 εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου έδειξε ικανοποιητικά αποτελέσματα (Cronbach΄s alpha=0,917). Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν ικανοποιητικά επίπεδα στις διάφορες ικανότητες (παιδαγωγική, κοινωνική, επαγγελματική, προσωπικότητας). Επιπρόσθετα, δείχνουν ότι είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν τη μάθηση, να αξιολογούν τα μαθησιακά αποτελέσματα και να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους μαθητές και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Διαθέτουν ικανοποιητική επάρκεια γνώσης του μηχανισμού της μαθησιακής διαδικασίας, του εκπαιδευτικού υλικού και των αναλυτικών προγραμμάτων. Επίσης, παρουσιάζουν σε θετικό βαθμό ικανότητες συνεργασίας, αφοσίωσης στον χώρο εργασίας, διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων στη διδασκαλία. Ωστόσο, παρουσιάζουν μέτρια επίπεδα ως προς τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών (Web 2.0), ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων και ως προς τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικτυακής τεχνολογίας από τους μαθητές. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ικανότητες των εκπαιδευτικών του δείγματος επιδρούν θετικά σε σημαντικό βαθμό στην ψηφιακή μάθηση της 4IR.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
• Aly, M. (2019). Competency Profile of the Digital and Online Teacher in Future Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20 (2), 303-318.
• Aoun, J. E. (2018). Robot-proof: higher education in the age of artificial intelligence. Journal of Education for Teaching. https://doi.org/10.1080/ 02607476.2018.1500792
• Aprianti, V., & Sahid, S. (2020). The Relationship between Teachers' Competency and Fourth Industrial Revolution (4IR) Learning among Economics Teachers. Universal Journal of Educational Research, 8(11A), 63 - 70. DOI: 10.13189/ujer.2020.082108.
• Bayne, S. (2015). What’s the matter with ‘technology-enhanced learning’? Learning, Media and Technology, 40(1), 5–20.
• Beetham, H., & Sharpe, R. (2013). Rethinking pedagogy for a digital age: designing for 21st century learning. Routledge: Apollon, UK.
• Caruso, L. (2018). Digital innovation and the fourth industrial revolution: epochal social changes? AI & Soc, 33, 379–392. https://doi.org/10.1007/s00146-017-0736-1
• Henderson, M., Selwyn, N., & Aston, R. (2017). What works and why? Student perceptions of ‘useful’digital technology in university teaching and learning. Studies in Higher Education, 42(8), 1567–1579.
• Irianto, D. (2017). Industry 4.0: The Challenges of Tomorrow. Seminar 15 Nasional Teknik Industri.
• Καρανικόλα, Ζ., & Παναγιωτόπουλος, Γ. (2019). 4η Βιομηχανική Επανάσταση: η πρόκληση της αλλαγής του προφίλ δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Στο Ν. Ανδρεαδάκης, Ζ. Καρανικόλα, Μ. Κόνσολας, Γ. Παναγιωτόπουλος (Επιμ.), Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού. Επιμόρφωση και Διεθνείς Πολιτικές (56-66). Αθήνα: Γρηγόρης
• Lase, D. (2019). Education and Industrial Revolution 4.0. https://www.researchgate.net/publication/334837153_Education_and_Industrial_Revolution_40
• Liffler, M., & Tschiesner, A. (2013). The Internet of Things and the future of manufacturing| McKinsey & Company. Mckinsey Com.
• Marr, B. (2019). 8 things every school must do to prepare for the 4th Industrial Revolution. https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2019/05/22/8-things-every-school-must-do-to-prepare-for-the-4th-industrial-revolution/#7648eae5670c
• Ng’ambi, D., Brown, C., Bozalek, V., Gachago, D., & Wood, D. (2016). Technology enhanced teaching and learning in South African higher education–a rearview of a 20 year journey. British Journal of Educational Technology, 47(5), 843–858.
• OECD. (2018). Education for a Bright Future in Greece, Reviews of National Policies for Education. Paris: OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264298750-en
• OECD. (2019). OECD Future of Education and Skills 2030. Retrieved July, 15, 2021, from https://www.oecd.org/education/2030-project.
• Παναγιωτόπουλος, Γ. (2021). 4η Βιομηχανική Επανάσταση: Η πρόκληση της διαχείρισης των νέων συνθηκών από τους εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Κοινωνικό Πολύκεντρο-ΑΔΕΔΥ.
• Sudlow, B. (2018). Review of Joseph E. Aoun (2017). Robot Proof: Higher Education in the Age of Artificial Intelligence. Postdigital Science and Education. https://doi.org/10.1007/ s42438-018-0005-8
• Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B., & Davis, F.D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425–478.
• Vera, Α., & Sheerad, S. (2020). The relationship between teachers' competency and fourth industrial revolution (4IR) learning among economics teachers. Universal Journal of Educational Research, 8(11A), 63-70.