Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία (ΕΑΔ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κατά την 1η Περίοδο της Πανδημίας COVID-19: Μια Ποιοτική Διερεύνηση Απόψεων, Πρακτικών και Προβλημάτων σε Εκπαιδευτικούς και Γονείς
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις εκπαιδευτικών, αλλά και γονέων με παιδιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για την εφαρμογή της Επείγουσας Απομακρυσμένης Διδασκαλίας την 1η περίοδο της πανδημίας (Μάρτιος-Ιούνιος 2020). Επίκεντρο της έρευνας αποτελούν τα προβλήματα που συνάντησαν οι εμπλεκόμενοι, η αντιμετώπισή τους, το επίπεδο προσαρμογής των μαθητών, οι καλές διδακτικές πρακτικές που προέκυψαν και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών με σκοπό την υποστήριξη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Για την εκπόνηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος ως προς τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων. Εκπαιδευτικοί και γονείς συμμετείχαν σε ημιδομημένες συνεντεύξεις, ενώ ακολούθησε και ομάδα εστίασης με εκπαιδευτικούς. Από την ανάλυση περιεχομένου των απαντήσεων τους, διαπιστώθηκε πως εκπαιδευτικοί και γονείς αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες, η στάση των γονέων κατά τη διδασκαλία πρέπει να είναι διακριτική και να ενισχύει την αυτονομία των μαθητών και η προσαρμογή και η αφοσίωση των μαθητών ήταν αντιστρόφως ανάλογες. Επιβεβαιώθηκε πως η επιφόρτιση των εκπαιδευτικών με πολλαπλούς ρόλους, αυξάνει δραματικά το φόρτο εργασίας του και πως η πρότερη γνώση και εμπειρία των εκπαιδευτικών σε ζητήματα αξιοποίησης των ΤΠΕ, απεδείχθη ότι λειτούργησε θετικά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 7Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα