Επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) σε διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης.


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικές ανάγκες εκπαίδευση ενηλίκων Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης
Σημέλα Παναγιώτης Ιορδανίδου
Περίληψη

Τα Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης (ΔΠΜ) μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας στην εκπαίδευση ενηλίκων ενισχύοντας τις δεξιότητες των εκπαιδευομένων. Ο σύγχρονος εκπαιδευτής ενηλίκων έχει συμβουλευτικό ρόλο στην προώθηση της μάθησης και αναζητά νέες μεθόδους διδασκαλίας. Τα ΔΠΜ έχουν μια καταλυτική συμβολή στη διάχυση της μάθησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ανίχνευση των επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτών Ινστιστούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) σε ΔΠΜ. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποδεικνύοντας τη θετική ανταπόκριση των συμμετεχόντων εκπαιδευτών για τη συμμετοχή τους σε ΔΠΜ καθώς και στην ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση αυτών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Σημέλα Παναγιώτης Ιορδανίδου, ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Εκπαιδευτικός
Αναφορές
Balasubramanian, K., Jaykumar, V., &Fukey, L. N. (2014).A study on “Student preference towards the use of Edmodo as a learning platform to create responsible learning environment”.Procedia-Social and Behavioral Sciences, 144, 416-422.
Γκίκας, Α. (2013). Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης : Τριετής Εφαρμογή. 7ο Συνέδριο για την Ανοιχτή Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση. 7(Β), 1-14.
Γκίκας, Α. (2020). Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε. στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μικτή Μάθηση και Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης. 1Ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας.
Γούλας, Χ. (2008). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και Βασικές Διδακτικές Τεχνικές. Εκπαιδευτικό υλικό συνδικαλιστικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Ινστιτούτο Εργασίας – ΓΣΕΕ.
Courau, S. (2000). Τα βασικά «εργαλεία» του εκπαιδευτή ενηλίκων. Αθήνα. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Creswell, J. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση – σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας Αθήνα. Εκδόσεις Ιων.
Illeris, K. (2008). Learning, Work and Competence Development. Conference Proceedings. 4th annual NQF Colloquium. SAQA.
Jarvis, P. (2004). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Jarvis, P. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Θεωρητικό πλαίσιο και προϋποθέσεις μάθησης. Πάτρα. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Kolb, D. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J.; London: Prentice-Hall.
Κόκκος, Α. (2005). Εκπαίδευση Ενηλίκων: Ανιχνεύοντας το πεδίο. Αθήνα. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Λευθεριώτου, Π. (2012). Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Συμβούλων. Οδηγός μελέτης εκπαιδευτικού οδηγού. Αθήνα: Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ).
Λευθεριώτου, Π. (2005). Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών εκπαιδευτών της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Λευθεριώτου, Π. (2014). Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα: Η περίπτωση της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης. Διδακτορική Διατριβή. Πάτρα. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Trust, T. (2012). Professional learning networks designed for teacher learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(4), 133-138.