Τα σενάρια του Πρωτέα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Περίληψη
Τα σενάρια του Πρωτέα για τα γλωσσικά μαθήματα δημιουργήθηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις διαδικτυακές κοινότητες του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας από το 2012 έως το 2015. Πρόκειται για σενάρια που αξιοποιούν ιστοσελίδες, ψηφιακά εργαλεία και ηλεκτρονικές εφαρμογές του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και δεν προτείνονται για να εφαρμοστούν αυτούσια αλλά για να λειτουργήσουν ως παραδείγματα από τα οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δανειστούν και να συνδυάσουν στοιχεία, ιδέες και προτάσεις και να προσαρμόσουν τα σενάρια αυτά στους δικούς τους στόχους και στις ανάγκες των μαθητών τους. Για όλα τα σενάρια δίνονται τα στοιχεία της ταυτότητάς τους, οι διαδικτυακοί σύνδεσμοι και τα ψηφιακά προγράμματα που αξιοποιήθηκαν καθώς και αναλυτικές οδηγίες της εφαρμογής και της αξιοποίησής τους. Επειδή αφενός τα σενάρια αυτά στηρίζονται στην αξιοποίηση του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών που εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς και αφετέρου μεταβάλλονται τα δεδομένα στον χώρο της εκπαίδευσης και της διδακτικής, είναι λογικό με το πέρασμα του χρόνου να χρειάζεται η παραμετροποίηση των σεναρίων αυτών και η αναπλαισίωσή τους ώστε να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που προκύπτουν. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που εφαρμόστηκε τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας που έπληξε την παγκόσμια κοινότητα, έδωσε την ευκαιρία και δημιούργησε το κατάλληλο πλαίσιο ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα γλωσσικά μαθήματα να ξαναγυρίσουν στα σενάρια αυτά, να τα ξαναδούν με άλλη ματιά και κυρίως να τα προσαρμόσουν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Στην παρούσα εισήγηση θα παρουσιαστούν δύο εφαρμογές σεναρίων του Πρωτέα σε διαφορετικά γλωσσικά μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 9B (2022)
- Ενότητα
- Τμήμα Β