Διάδραση, Αυτονομία, Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση και Ενεργό Εμπλοκή Μαθητών στη Σχολικη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μελέτη Περίπτωσης στην Κύπρο την περίοδο της Πανδημίας COVID 19,


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ) διάδραση/αλληλεπίδραση αυτονομία/αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ενεργή διαδικτυακή μάθηση και εμπλοκή
Σταύρος Νικόλαου Αναγνώστου
Μαρία Ηλία Αποστολάκου
Ανδρούλα Γεώργιου Μουρούζη
Μαρία Φραγκάκη
Περίληψη

Η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ) αποτελεί αυτό το διάστημα τη νέα πρόκληση, στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού, λόγω του COVID 19, η δια ζώσης διδασκαλία, σε κάποιες περιπτώσεις, αναστέλλεται.[1]. Σκοπός της έρευνας είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, που κρίνονται ως απαραίτητες για τους μαθητές[2] δημοτικού, ώστε να μπορούν: α) να πετύχουν τη «διάδραση» με τον εκπαιδευτικό, τους  συμμαθητές τους και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, β) να διατηρήσουν την «αυτονομία» τους σε μια εξ αποστάσεως διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, γ) να ενισχυθεί το ενδιαφέρον τους, και η ενεργός εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Για τον σκοπό αυτό, ακολουθήθηκε ποιοτικός μεθοδολογικός σχεδιασμός μέσα από μια Μελέτη Περίπτωσης των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Κύπρο. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αφορούν τη χρονική περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2020, περίοδο εφαρμογής ΕξΑΕ λόγω Covid-19. Η έρευνα συντελέστηκε στο πλαίσιο σπουδών στο ΑΠΚΥ στη ΘΕ ΕΠΑ65: Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση υπό την επίβλεψη της Συντονίστριας/ Καθηγήτριας- Συμβούλου της θεματικής. Τα ευρήματα της έρευνας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι δεξιότητες που θεωρούν οι εκπαιδευτικοί πως απαιτούνται από τους μαθητές σε ένα εξΑΕ σχολικό περιβάλλον συμπίπτουν με εκείνες των εφήβων και των ενηλίκων εκπαιδευομένων. Για τον λόγο αυτό προτείνεται ο προσδιορισμός των δεξιοτήτων αυτών, όπως και ο καθορισμός μεθόδων ανάπτυξής τους, μέσω νέων ερευνητικών διαδικασιών ώστε να συντελέσουν στον αποτελεσματικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής εξ αποστάσεως διαδικασίας από τους ιθύνοντες.


[1]   Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας

[2] Χρησιμοποιείται το ένα γένος για λόγους ευαναγνωσίας. Όλοι οι όροι που χρησιμοποιούνται αναφέρονται σε άτομα και των δύο φύλων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα