Ένταξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, μελέτη περίπτωσης της Δυτικής Μακεδονίας.

Περίληψη
Περίληψη
Η ένταξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία αποτελεί πραγματικότητα τον τελευταίο χρόνο. Η εμφάνιση της πανδημίας κατέστησε αδύνατη τη δια ζώσης διδασκαλία και επέβαλε την εφαρμογή νέων μορφών μάθησης στο σχολικό πλαίσιο, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στις μέρες μας λοιπόν, θέσαμε σε λειτουργία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο δημόσιο ελληνικό σχολείο προκειμένου να μην διακοπεί η εκμάθηση της.
Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας γίνεται μία πρώτη συντονισμένη προσπάθεια κριτικής προσέγγισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας. Βασισμένοι σε ημικατευθυνόμενες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς της γαλλικής γλώσσας, πριν και μετά την εμφάνιση της πανδημίας και σε ερωτηματολόγια τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας και μαθητές των σχολείων της περιφέρειας την οποία μελετάμε, προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης μέσα από τα μάτια διδασκόντων και διδασκομένων.
Η ανάλυση μας βασίστηκε σε ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους και ανάμεσα στα αποτελέσματα που προκύπτουν, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα μας φαίνονται ιδιαίτερα επηρεασμένοι από τις τελευταίες εξελίξεις και παραθέτουν τις απόψεις τους για να αξιολογήσουμε σφαιρικά την πρώτη επαφή που είχαν με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 9B (2022)
- Ενότητα
- Τμήμα Β