Ένταξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, μελέτη περίπτωσης της Δυτικής Μακεδονίας.


Δημοσιευμένα: Jan 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνεντεύξεις ερωτηματολόγια σύγχρονη εκπαίδευση ασύγχρονη εκπαίδευση μελέτη περίπτωσης Δυτική Μακεδονία Δημόσια σχολεία.
Ευσεβία Ιωάννης Κουντουρατζόγλου
Περίληψη

Περίληψη

            Η ένταξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία αποτελεί πραγματικότητα τον τελευταίο χρόνο. Η εμφάνιση της πανδημίας κατέστησε αδύνατη τη δια ζώσης διδασκαλία και επέβαλε την εφαρμογή νέων μορφών μάθησης στο σχολικό πλαίσιο, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στις μέρες μας λοιπόν, θέσαμε σε λειτουργία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο δημόσιο ελληνικό σχολείο προκειμένου να μην διακοπεί η εκμάθηση της.

            Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας γίνεται μία πρώτη συντονισμένη προσπάθεια κριτικής προσέγγισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας. Βασισμένοι σε ημικατευθυνόμενες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς της γαλλικής γλώσσας, πριν και μετά την εμφάνιση της πανδημίας και σε ερωτηματολόγια τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας και μαθητές των σχολείων της περιφέρειας την οποία μελετάμε, προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης μέσα από τα μάτια διδασκόντων και διδασκομένων.

            Η ανάλυση μας βασίστηκε σε ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους και ανάμεσα στα αποτελέσματα που προκύπτουν, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα μας φαίνονται ιδιαίτερα επηρεασμένοι από τις τελευταίες εξελίξεις και παραθέτουν τις απόψεις τους για να αξιολογήσουμε σφαιρικά την πρώτη επαφή που είχαν με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ευσεβία Ιωάννης Κουντουρατζόγλου, Πανεπιστήμιο Κύπρου

Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

Τμήμα Γαλλικών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Αναφορές
Bassey, M., (1981). Case study research in educational settings. Buckingham : Open University Press.
Bell, J. (2007). Πως να συντάξετε μια επιστημονική εργασία : οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας. Αθήνα : Μεταίχμιο.
Berdie, D.-R. (1974). Questionnaires: design and use. Metuchen N.J. : Scarecrow Press.
Bourke, J., Kirby, A. & Doran, J. (2016). SURVEY & QUESTIONNAIRE DESIGN : Collecting Primary Data to Answer Research Questions. Ireland : Nu books.
Cohen, L., Manion, L. & Morisson, K. (1994). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα : Μεταίχμιο.
Couper, M. (2008). Designing effective web surveys. New York : Cambridge University Press.
Creswell, W.-J. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση : σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας . Αθήνα : Εκδοτικός Όμιλος Ίων.
Durkheim, E. (1986). Les règles de la méthode sociologique. Paris : Puf.
Gaulthier, B. (2009). Recherche sociale : de la problématique à la collecte des données. Québec : Presses de l'Université du Québec.
Huberman, M. (2003). The qualitative researcher’s companion. United Kingdom : Sage Publications.
Javeau, C. (1990). L’enquête par questionnaire : manuel à l’usage du praticien. Bruxelles : Edition de l’Université de Bruxelles s. d.
Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο : το εγχειρίδιο του καλού ερευνητή. Αθήνα : Τυπωθήτω.
Mucchielli, R. (1993). Le questionnaire dans l’enquête psycho-sociale : connaissance du problème, applications pratiques. Paris : ESF.
Stake, R.-E. (1995). Case studies. Strategies of qualitative inquiry. USA : Sage Publications.
Verma, G.-K. & Kanka, M. (2004). Εκπαιδευτική έρευνα: θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές. Αθήνα : Τυπωθήτω.
Yin, R. (1994). Case study research : design and methods. Canada : Sage Publications.
Αθανασίου, Λ. (2007). Μέθοδοι και τεχνικές έρευνας στις επιστήμες της αγωγής : ποσοτικές και ποιοτικές προσεγγίσεις. Ιωάννινα : Εκδόσεις ΕΦΥΡΑ.
Καραγεώργος, Δ.-Λ. (2002). Μεθοδολογία έρευνας στις επιστήμες της αγωγής : μια διδακτική προσέγγιση. Αθήνα : Σαββάλας.
Μουζάκης, Χ. (2003). Τα συστήματα τηλεδιάσκεψης, η αξιοποίηση τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση-εμπειρίες από εφαρμογές στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέματα στην Εκπαίδευσης. 4 (1). σ. 69-83.