Εκπαιδευτική πολιτική και πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Γερμανία


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Γερμανική εκπαιδευτική πολιτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση πλατφόρμες εκπαίδευσης στην Γερμανία.
Στέφανος Κόφφας
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία, επιχειρείται η βιβλιογραφική ανασκόπηση της εκπαιδευτικής πολιτικής όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την χρήση των πιο διαδεδομένων λογισμικών (πλατφόρμες) που χρησιμοποιούνται στην Γερμανία. Στόχοι της διενεργούμενης μελέτης είναι αφ’ ενός η καταγραφή και η παρουσίαση, των τρόπων ανάπτυξης και διαχείρισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, όσον αφορά την χάραξη και την υλοποίηση της στρατηγικής, σε ομοσπονδιακό αλλά και σε επίπεδο συνεργασίας ανάμεσα στα κρατίδια στην Γερμανία. Αφ’ ετέρου δε η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων μέσα από την αποτίμηση της χρηστικότητας όσον αφορά τις περισσότερο διαδεδομένες πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως εργαλείων διαχείρισης της μάθησης στα χέρια του εκάστοτε εκπαιδευτικού, αλλά και ως παραγόντων διαμόρφωσης και εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Στέφανος Κόφφας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αναφορές
Αποστολάκης, Ι. και Τζικόπουλος, Α. (2004). Ένα γενικό πρότυπο αξιολόγησης των Ολοκληρωμένων Διαδικτυακών Περιβαλλόντων Διδασκαλίας και Μάθησης. Στο Γρηγοριάδου, Μ. Ράπτης, Α. Βοσνιάδου, Σ. Κυνηγός, Χ. (Επιμ.) Πρακτικά 4ου Συνεδρίου ΕΤΠΕ. Σεπτέμβρι¬ος. Αθήνα.
Αυγερίου, Π. & Παπασαλούρος, Α. & Ρετάλης, Σ. & Ψαρομηλίγκος, Ι. (2005). Συστήματα διαχείρισης της μάθησης. Στο: Ρετάλης, Σ. (επιμ.) Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης. (σσ. 131-154). Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Κόφφας, Σ. (2021). Πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Γερμανία. Πτυχιακή εργασία. Βόλος: Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
Λιγωμένος, Ν. (2019). Εφαρμογή έξυπνων τεχνολογιών στην ηλεκτρονική μάθηση. Η περίπτωση της πλατφόρμας Moddle. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
Μπερδούσης, Ι. (2011). Συγκριτική αξιολόγηση open source e-learning εφαρμογών και σχεδιασμός πρότυπης παλτφόρμας εκπαιδευτικού λογισμικού. Μεταπτυχιακή εργασία. Πάτρα: πανεπιστήμιο Πατρών. Ανακτήθηκε 04 Μαρτίου, 2021, από https://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/bitstream/10889/5343/1/berdousis.pdf
Σοφός, Α. & Κώστας, Α. & Παράσχου, Β. (2015). Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση & Τεχνολογία. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.
Τσινάκος, Α., (χ.χ.). Συγκριτική μελέτη συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ανακτήθηκε 04 Απριλίου, 2021, από http://de.teikav.edu.gr/tsinakos/pdf/18CP_66_Sygr_Mel_OS.pdf
Becker, R. (2014). Entwicklung des deutschen Bildungssystems im Überblick. Die heutigen Strukturen des Bildungssystems in Deutschland.
Bundeszentrale für politische Bildung. Ανακτήθηκε 12 Μαρτίου 2021 από: https://www.bpb.de/gesellschaft/bildung/zukunft-bildung/194145/ueberblick?p=1
Haslauer, M. (2009). Geschichtliche Entwicklung des eLearnings. Arbeitspapiere der Wirtschaftsinformatik. Nr.2. pp.1-30.
Higher Education and New Technologies (2002). Evaluation of Learning Management Systems. Ανακτήθηκε 04 Απριλίου, 2021, από http://www.edutech.ch/edutech/index_e.asp/
Kauntz, E. (1987). Bei der dritten falschen Antwort sagt der Computer vor. Rechner, Bildschirm, Lehrprogramme in der Schule / Beispiel Simmern im Hunsrück. Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ανακτήθηκε 12 Μαρτίου 2021 από: www.rissberger.de/pages/faz_87-06-25.html
Kultusministerkonferenz. (2020). Bericht der Lenkungsgruppe zur Umsetzung der Strategie „Bildung in der digitalen Welt“. Kurzfassung. Berlin 01.12.2020
Kultusministerkonferenz. (2020). Digitale Lernanagebote. Ανακτήθηκε 13 Μαρτίου 2021 από: https://www.kmk.org/themen/bildung-in-der-digitalen-welt/distanzlernen.html
Lazarinis, F. & Green, S. & Pearson, E. (2010). Handbook of Research on E-Learning Standards and Interoperability: Frameworks and Issues. New York: Information Science Reference.
Leal, P.J. & Queiros, R. (2012). A comparative study on LMS interoperability. In: Babo, R. & Azevedo, A. (Eds.). Higher Education Institutions and Learning Management Systems: Adoption and Standardization pp.142-161. Hersey: Information Science Publishing.
ΜΜΒ Institut für Medien- und Kompetenzforschung. (2007). Weiterbildung und digitales Lernen Heute und in drei Jahren. MMB: Trendmonitor I/2007
Revermann, C. Georgieff, P. Kimpeler, S. (2007). Medien Nutzung und E learning in Schulen. Sachstandsbericht zum monitoring e learning. Arbeitsbericht Nr 122. Büro für Technikfolgen – Abschätzung beim Deutschen Bundestag
Pulkkinen, M. & Kozlov, D. & Pawlowski, J. (2010). Software and Standards in an emerging domain. In: Tyrväinen, P. && Jansen, S. & Cusumano, M. (Eds). Software Business. 1st International Conference ICSOB, June, Finland, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag
Scheffel, M. & Drachsler, H. & Stoyanov, S. & Specht, M. (2014). Quality indicators for learning analytics. Educational Technology & Society, Vol.17 (No4), pp.117–132.
Deutscher Bundestag. (2018). Bildung ist vor allem Ländersache. Bildung, Forschung und Technikfolgenabschätzung/Antwort. Ανακτήθηκε 12 Μαρτίου 2021 από: https://www.bundestag.de/presse/hib/2018_01/541178-541178
Moodle. Ανακτήθηκε 11 Απριλίου 2021 από: https://moodle.org/?lang=el
E-learning in Deutschland. Ανακτήθηκε 20 Μαρτίου 2021 από: https://de.wikipedia.org/wiki/E-Learning
MUNDO. Ανακτήθηκε 15 Απριλίου 2021 από: https://mundo.schule/?doc=
SODIX. Ανακτήθηκε 16 Απριλίου 2021 από: https://www.sodix.de/
ILIAS. Ανακτήθηκε 17 Απριλίου 2021 από: https://www.ilias.de/open-source-lms-ilias/