Προπτυχιακά μαθήματα για τον ελληνικό χορό στο Ε.Α.Π. και το Δ.Π.Θ. Ο ρόλος της παρακίνησης


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρακίνηση ελληνικός χορός
Δημήτριος Γουλιμάρης
Ευάγγελος Μπεμπέτσος
Περίληψη
Χρησιμοποιώντας ως πλαίσιο την θεωρία του αυτοκαθορισμού ο σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της παρακίνησης των φοιτητών και πως αυτή διαφοροποιείται από την συμμετοχή τους σε δυο διαφορετικά προπτυχιακά εκπαιδευτικά προγράμματα για τον ελληνικό χορό. Στην έρευνα συμμετείχαν 227 φοιτητές. Από αυτούς οι 98 παρακολουθούσαν την Θ.Ε. «Τέχνες ΙΙ: Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής Χορού» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.)  και οι 129 ήταν φοιτητές της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Για το σκοπό της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο “Situational Motivation Scale” (SIMS) (Guay et al., 2000) όπως τροποποιήθηκε για τον ελληνικό πληθυσμό (Papaioannou et al., 2007) το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις παράγοντες: εσωτερική παρακίνηση, αναγνωρίσιμη ρύθμιση, εξωτερική παρακίνηση, και έλλειψη παρακίνησης. Από τα αποτελέσματα προκύπτουν υψηλές τιμές για την αναγνωρίσιμη ρύθμιση και την εσωτερική παρακίνηση. Σε μεσαία επίπεδα κυμαίνεται η εξωτερική παρακίνηση και χαμηλή τιμή παρουσιάζει η έλλειψη παρακίνησης. Διαφορές παρουσιάζονται μεταξύ των φοιτητών των δυο πανεπιστημίων ως προς την εσωτερική παρακίνηση και την αναγνωρίσιμη ρύθμιση, με τους φοιτητές του Ε.Α.Π. να παρουσιάζουν υψηλότερες τιμές, καθώς και ως προς την εξωτερική παρακίνηση, με τους φοιτητές του Δ.Π.Θ. να παρουσιάζουν υψηλότερες τιμές. Δεν διαπιστώθηκαν διαφορές ως προς την έλλειψη παρακίνησης. Συμπερασματικά, η διαφορετική εκπαιδευτική μεθοδολογία, το περιεχόμενο των μαθημάτων και η ηλικία των φοιτητών αποτελούν παράγοντες στους οποίους μπορούν να αποδοθούν οι διαφορές της παρακίνησης για τις σπουδές τους. Τα ευρήματα της μελέτης επιτρέπουν την καλύτερη κατανόηση της διαδικασίας κινήτρων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα