Ψηφιακή Αφήγηση στην τάξη: Μελετώντας το φαινόμενο του Brain Drain

Περίληψη
Διαχρονικά, οι άνθρωποι μέσω των ιστοριών ερμηνεύουν τον κόσμο. Η σύγχρονη εποχή μας προσφέρει μέσω της τεχνολογίας νέα εργαλεία αφήγησης. Η ψηφιακή αφήγηση, συνδυάζοντας λόγο και ψηφιακά μέσα, προκαλεί το ενδιαφέρον της νέας γενεάς που στη διεθνή βιβλιογραφία ορίζεται ως γηγενής της τεχνολογίας. Οι σημερινοί έφηβοι όταν αφηγούνται ιστορίες προσδιορίζουν την ταυτότητά τους, αλλά παράλληλα οι ιστορίες αυτές αποτελούν και ένα σημαντικό εργαλείο πολιτικοποίησής τους. Η παρούσα έρευνα μελετά τη στάση των μαθητών σχετικά με το θέμα της διαρροής ανθρώπινων εγκεφάλων (brain drain) μέσω της δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 54 μαθητές που φοιτούν στη Β τάξη του Λυκείου. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων είναι σύμφωνη με τη δομή, τις αρχές και τη μεθοδολογία που προτείνει το Center for Digital Storycenter(CDS). Ακολουθήθηκε η αφηγηματική προσέγγιση ανάλυσης των ιστοριών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ποιοτικής ανάλυσης, οι μαθητές μέσω της συναισθηματικής τους εμπλοκής κατανόησαν σημαντικά κοινωνικοοικονομικά ζητήματα, προσδιόρισαν τη δική τους θέση απέναντι σ’ αυτά, προβληματίστηκαν, κατανόησαν καλύτερα τον άλλον, επανεξέτασαν στερεοτυπικές τους αντιλήψεις. Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και η δόμηση κοινωνικής συνείδησης. Βασική στόχευση της εκπαίδευσης είναι αυτή‧ οι μαθητές ως αυτόνομες προσωπικότητες να μπορούν να επεξεργάζονται δεδομένα, να αντιλαμβάνονται τη θέση τους απέναντι σ’ αυτά και να λαμβάνουν τις κατάλληλες για εκείνους αποφάσεις.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 1A (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα