Η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αξιοποίησης του Word-Press σε συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης - “Self-regulated learning as part of WordPress's educational development in collaborative learning environments”


Δημοσιευμένα: Feb 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση WordPress Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης Ηλεκτρονική Μάθηση Γνωστικοί Παράγοντες Παράγοντες Κίνητρων Συναισθηματικοί και Κοινωνικοί Παράγοντες Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου
Γεώργιος (Georgios) Γεωργιάδης (Georgiadis)
Αλιβίζος Σοφός
Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει το κατά πόσο ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, που δημιουργήσαμε με την χρήση της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης σε συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στην εκμάθηση της πλατφόρμας WordPress. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου WordPress. Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευομένων που παρακολούθησαν και διεκπεραίωσαν το σύνολο των δραστηριοτήτων του εργαστηρίου ήταν 81 άτομα. Στην παρούσα έρευνα, η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση των στατιστικών της χρήσης της πλατφόρμας Wordpress, τα αποτελέσματα από τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν οι χρήστες της εκπαιδευτικής πλατφόρμας και τρία ερευνητικά εργαλεία. Τα ευρήματα της έρευνας είναι ότι το ηλεκτρονικό περιβάλλον εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως διδασκαλία που δημιουργήσαμε με την χρήση της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης σε συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης με την αξιοποίηση της πλατφόρμας WordPress μπορεί να ενισχύσει τους παράγοντες και τις διαστάσεις της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης καθώς και της συνεργατικής μάθησης των εκπαιδευόμενων. Τα μέσα του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος της πλατφόρμας WordPress που σχετίζονται με την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση και χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευόμενους είναι τα βίντεο, το φόρουμ, οι ομάδες συζητήσεων και το εκπαιδευτικό υλικό. Επιπλέον το ηλεκτρονικό περιβάλλον εκπαίδευσης μπορεί να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων σε σχέση με την διδασκαλία που γίνεται στην τάξη τους και μπορεί να συνεισφέρει στην καλύτερη κατανομή του διδακτικού χρόνου του μαθήματος. Τέλος διαπιστώθηκε ότι το ηλεκτρονικό περιβάλλον εκπαίδευσης μπορεί να ενισχύσει τα μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευομένων.

The purpose of the present work is to study whether an online learning environment for distance learning that we have created using self-regulated learning in collaborative learning environments can help teachers in learning the WordPress platform. The tutorial was designed and implemented on the WordPress content management platform. The total number of trainees who attended and completed all the laboratory activities was 81 persons. In the present study, data were collected using Wordpress platform statistics, results from educational platform users' activities, and three research tools. The research findings showed that the e-learning environment we created using self-regulated learning in collaborative learning environments by utilizing the WordPress platform can enhance the factors and dimensions of self-regulated learning as well as collaborative learning. trainees. The tools of the online environment of the WordPress platform related to self-regulated learning and used by trainees are videos, forums, discussion groups and teaching materials. Finally, we found that the online learning environment can meet the educational needs of the learners in relation to the classroom teaching, can contribute to a better distribution of the lesson time and, in addition, enhance the learning outcomes of the learners.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Abrami, P. C., & Aslan, O. (2007). The Student Learning Strategies Questionnaire. Montreal, QC: Centre for the Study of Learning & Performance, Concordia University.
Arbaugh, J. B., Cleveland-Innes, M., Diaz, S., Garrison, D. R., Ice, P., Richardson, J., et al. (2008). Developing a community of inquiry instrument: Testing a measure of the community of inquiry framework using a multi-institutional sample. Internet and Higher Education, 11, 133−136.
Beetham, H. (2004). Review: Developing e-learning models for the JISC practitioner communities: a report for the JISC e-pedagogy program, JISC.
Butler, D. L. (2003). Self-Regulation and Collaborative Learning in Teachers’ Professional Development. Paper presented in annual meetings of the European Association for Research in Learning and Instruction (EARLI), University of Columbia.
Cohen, L. & Manion, L. (1997). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Έκφραση.
Mikroyannidis, A., Connolly, T., Law, Effie L. C., Schmitz, H. C. Vieritz, H., Nussbaumer, A. Berthold, M., Ullrich, C., Dhir, A. (2014). Self-regulated learning in formal education: perceptions, challenges and opportunities. International Journal of Technology Enhanced Learning, 6, 2, pp. 145-163.
Mikroyannidis, A., Connolly T., Law, E. (2012). A survey into the teacher's perception of self-regulated learning. In Proceedings of 2012 IEEE 12th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), pp. 696–697.
Moon-Heum, C., & B. Joon, K. (2012, November 13). Students' self-regulation for interaction with others in online learning environments. Internet and Higher Education, σσ. 69-75.
Pintrich, P.R., Smith, D. A. F., Garcia, T. & McKeachie, W. J. (1991). A Manual for the Use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Michigan, WI: National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning.
Retalis, S., Paraskeva, F., Tzanavari, A., & Garzotto, F. (2004). ‘Learning Styles and Instructional Design as inputs for Adaptive Educational Hypermedia Material Design’, στα πρακτικά του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου, Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (Ε.Τ.Π.Ε.), τ. Α, pp. 709-717, Athens.
Shu-Sheng, L., & Hsiu-Mei, H. (2012, July 25 ). Perceived satisfaction, perceived usefulness and interactive learning environments as predictors to self-regulation in e-learning environments. Computers & Education, σσ. 14-24.
Wen-Yu Lee, S. & Tsai, C. (2011). Students’ perceptions of collaboration, self-regulated learning, and information seeking in the context of Internet-based learning and traditional learning, Computers in Human Behavior, Vol. 27, pp. 905-914, Elsevier.
Wolters, C. A., Pintrich, P. R., & Karabenick, S. A. (2005). Assessing academic self-regulated learning. In K. A. Moore & L. H. Lippman(Eds.), What do children need to flourish: Conceptualizing and measuring indicators of positive development (pp. 251–270). New York, NY:Springer Science Business Media.
Zimmerman, B.J, (2008), Investigating self-regulation and motivation: Historical background, methological development and future prospects. American Educational Research Journal, 45(1), 166-183.
Zimmerman, B. J., Moylan, A. R., (2009). “Self-regulation: where metacognition and motivation intersect,” in Handbook of Metacognition in Education eds Hacker D. J., Dunlosky J., Graesser A. C., editors. (New York, NY: Routledge), pp. 299-315
Αρμακόλας, Σ., Παναγιωτακόπουλος, Χ., & Μασσαρά, X. (2015). Η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση και το μαθησιακό περιβάλλον στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. 8th International Conference in Open & Distance Learning - SECTION A: theoretical papers, original research and scientific articles, (σσ. 102-113). Athens.
Νικολάκη, Ε., & Κουτσούμπα, Μ. (2013 ). Η αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στην εξΑΕ Self-regulated learning in distance education. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology Volume 9, Number 1, Section one, σσ. 19-31.
Ράπτης, Α., & Ράπτη, Α. (1996). Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Συμεών.
Σάμψων, Δ., (2008). Εισαγωγή στην Ηλεκτρονική Μάθηση, Παρουσίαση, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Ακαδημαϊκό έτος 2008-2009: Χειμερινό εξάμηνο, ΨΣ 802: Συστήματα Ηλεκτρονική Μάθησης, Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Τζιμογιάννης, Α. (2017). Ηλεκτρονική Μάθηση - Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.