Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εξειδικευμένη επιμόρφωση ειδικών παιδαγωγών με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Cisco Webex.


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ’ αποστάσεως ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη και καθοδήγηση εικονική καθοδήγηση Cisco Webex ειδικοί παιδαγωγοί μαθησιακές δυσκολίες
Δήμητρα Καγκαρά
Σωτηρία Τζιβινίκου
Περίληψη

H  μελέτη των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και της υποστήριξης των μαθητών με μαθησιακές  δυσκολίες απασχολεί σε έντονο βαθμό την διεθνή ερευνητική κοινότητα. Τόσο στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα η ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη των ειδικών παιδαγωγών που διδάσκουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κυρίως στο εξωτερικό, φαίνεται να αντιμετωπίζει μια πληθώρα δυσκολιών. Αρκετές έρευνες σε διεθνές επίπεδο έχουν εστιάσει στην μελέτη της αποτελεσματικότητας της χρήσης της τεχνολογίας και της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ωστόσο ελάχιστες αντίστοιχες έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί εξειδικευμένα για την ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν  μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες καθώς φαίνεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό κενό κυρίως αναφορικά με υπηρεσίες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έναντι άλλων δυσκολιών, όπως οι αισθητηριακές δυσκολίες.

Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να παρουσιάσει την εφαρμογή   με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης ενός μοντέλου ψυχοεκπαιδευτικών υπηρεσιών επιμόρφωσης καθοδήγησης και υποστήριξης, προσφερόμενων  μέσω της τηλε-υποστήριξης χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα Cisco Webex με τεχνικές του coaching, προς τους ειδικούς παιδαγωγούς που υποστηρίζουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν τρεις ειδικοί παιδαγωγοί που εργάζονται σε τμήματα ένταξης. Για την συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ημιδομημένη συνέντευξη για την αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας των ειδικών παιδαγωγών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Δήμητρα Καγκαρά, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Υποψήφια ΔΙδάκτωρ, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Αναφορές
Abu-Tineh, A., Khasawneh, S., & Khalaileh, H. (2011). Teacher self-efficacy and classroom management styles in Jordanian schools. Management In Education, 25(4), 175-181. doi: 10.1177/0892020611420597
Anthony, A., Gimbert, B., & Fultz, D. (2013). The Effect of E-Coaching Attendance on Alternatively Certified Teachers’ Sense of Self-Efficacy. Journal Of Technology And Teacher Education, 21(3), 277--299.
Carr, M., Holmes, W., & Flynn, K. (2017). Using Mentoring, Coaching, and Self-Mentoring to Support Public School Educators. The Clearing House: A Journal Of Educational Strategies, Issues And Ideas, 90(4), 116-124. doi: 10.1080/00098655.2017.1316624
Comer, J., Furr, J., Cooper-Vince, C., Madigan, R., Chow, C., & Chan, P. et al. (2015). Rationale and Considerations for the Internet-Based Delivery of Parent–Child Interaction Therapy. Cognitive And Behavioral Practice, 22(3), 302-316. doi: 10.1016/j.cbpra.2014.07.003
Comer, J., & Barlow, D. (2014). The occasional case against broad dissemination and implementation: Retaining a role for specialty care in the delivery of psychological treatments. American Psychologist, 69(1), 1-18. doi: 10.1037/a0033582
Coogle, C., Ottley, J., Storie, S., Rahn, N., & Burt, A. (2017). eCoaching to Enhance Special Educator Practice and Child Outcomes. Infants & Young Children, 30(1), 58-75. doi: 10.1097/iyc.0000000000000082
Dawson, H., & Scott, L. (2013). Teaching Students With Disabilities Efficacy Scale: Development and Validation. Inclusion, 1(3), 181-196. doi: 10.1352/2326-6988-1.3.181
Fischer, A., Schultz, B., Collier-Meek, M., Zoder-Martell, K., & Erchul, W. (2016). A critical review of videoconferencing software to support school consultation. International Journal Of School & Educational Psychology, 6(1), 12-22. doi: 10.1080/21683603.2016.1240129
Fishman, B., Konstantopoulos, S., Kubitskey, B., Vath, R., Park, G., Johnson, H., & Edelson, D. (2013). Comparing the Impact of Online and Face-to-Face Professional Development in the Context of Curriculum Implementation. Journal Of Teacher Education, 64(5), 426-438. doi: 10.1177/0022487113494413
Guo, Y., Connor, C., Yang, Y., Roehrig, A., & Morrison, F. (2012). The Effects of Teacher Qualification, Teacher Self-Efficacy, and Classroom Practices on Fifth Graders' Literacy Outcomes. The Elementary School Journal, 113(1), 3-24. doi: 10.1086/665816
Israel, M., Carnahan, C., Snyder, K., & Williamson, P. (2013). Supporting New Teachers of Students With Significant Disabilities Through Virtual Coaching. Remedial And Special Education, 34(4), 195-204. doi: 10.1177/0741932512450517
Kretlow, A., & Bartholomew, C. (2010). Using Coaching to Improve the Fidelity of Evidence-Based Practices: A Review of Studies. Teacher Education And Special Education: The Journal Of The Teacher Education Division Of The Council For Exceptional Children, 33(4), 279-299. doi: 10.1177/0888406410371643
Lofthouse, R., Leat, D., & Towler, C. (2010). Coaching for teaching and learning: A practical guide for schools. Reading: CfBT Education Trust.
Malinen, O., Savolainen, H., Engelbrecht, P., Xu, J., Nel, M., Nel, N., & Tlale, D. (2013). Exploring teacher self-efficacy for inclusive practices in three diverse countries. Teaching And Teacher Education, 33, 34-44. doi: 10.1016/j.tate.2013.02.004
Marturana, E., & Woods, J. (2012). Technology-Supported Performance-Based Feedback for Early Intervention Home Visiting. Topics In Early Childhood Special Education, 32(1), 14-23. doi: 10.1177/0271121411434935
O'Donohue, W., & Draper, C. (2011). Stepped care and e-health. New York: Springer.
Ruble, L., McGrew, J., Toland, M., Dalrymple, N., & Jung, L. (2013). A randomized controlled trial of COMPASS web-based and face-to-face teacher coaching in autism. Journal Of Consulting And Clinical Psychology, 81(3), 566-572. doi: 10.1037/a0032003
Scharma, U., Loreman, T., & Forlin, C. (2011). Measuring teacher efficacy to implement inclusive practices. Journal Of Research In Special Educational Needs, 12(1), 12-21. doi: 10.1111/j.1471-3802.2011.01200.x
Scheeler, M., Congdon, M., & Stansbery, S. (2010). Providing Immediate Feedback to CoTeachers Through Bug-in-Ear Technology: An Effective Method of Peer Coaching in Inclusion Classrooms. Teacher Education And Special Education: The Journal Of The Teacher Education Division Of The Council For Exceptional Children, 33(1), 83-96. doi: 10.1177/0888406409357013
Sibley, M., Comer, J., & Gonzalez, J. (2017). Delivering Parent-Teen Therapy for ADHD through Videoconferencing: a Preliminary Investigation. Journal Of Psychopathology And Behavioral Assessment, 39(3), 467-485. doi: 10.1007/s10862-017-9598-6
Smith, S., & Israel, M. (2010). E-Mentoring: Enhancing Special Education Teacher Induction. Journal Of Special Education Leadership, 23(1). Retrieved from http://www.casecec.org/documents/JSEL/JSEL_23.1_Mar2010.pdf
Snyder, P., Hemmeter, M., & Fox, L. (2015). Supporting Implementation of Evidence Based Practices Through Practice-Based Coaching. Topics In Early Childhood Special Education, 35(3), 133-143. doi: 10.1177/0271121415594925
Stormont, M., Reinke, W. M., Newcomer, L., Darney, D., & Lewis, C. (in press). Coaching teachers’ use of social behavior interventions to improve children’s outcomes: A review of the literature. Journal of Positive Behavior Interventions.
Stronge, J. (2018). Qualities of effective teachers (3rd ed.). ASCD
Subramaniam, S., Brunson, L., Cook, J., Larson, N., Poe, S., & St. Peter, C. (2016). Maintenance of Parent-Implemented Discrete-Trial Instruction during Videoconferencing. Journal Of Behavioral Education, 26(1), 1-26. doi: 10.1007/s10864-016-9258-z
Tschannen-Moran, M., & Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher efficacy: Capturing and elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783-805.
Tzivinikou, S. (2015). The impact of an in-service training program on the self-efficacy of special and general education teachers. Problems of Education in the 21st Century, 64, 95107. Ανακτήθηκε από http://www.scientiasocialis.lt/pec/?q=node/962
Tzivinikou, S., Kagkara, D. (2019). 'Factors that Contribute to the Improvement of the Sense of Self-Efficacy of Special Educators in Inclusive Settings in Greece'. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 148, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 13(4), 356 - 362.
Virginia Department of Education. (2014). Guidelines for Educating Students with Specific Learning Disabilities (SLD). Ανακτήθηκε στις 29 Οκτωβρίου 2016, από http://www.doe.virginia.gov/special_ed/disabilities/learning_disability/learning_disabiliti es_guidelines.pdf
Wilczynski, S. M., Labrie, A., Baloski, A., Kaake, A., Marchi, N., & Zoder-Martell, K. (2017). Web-based teacher training and coaching/feedback: A Case Study. Psychology in the Schools, 54(4), 433–445
Zee, M., & Koomen, H. (2016). Teacher Self-Efficacy and Its Effects on Classroom Processes, Student Academic Adjustment, and Teacher Well-Being. Review Of Educational Research, 86(4), 981-1015. doi: 10.3102/0034654315626801
Zhou, E.S., Partridge, A.H., Blackmon, J.E., Morgan, E., & Recklitis, C.J. (2016). A pilot videoconference group stress management program in cancer survivors: Lessons learned. Rural and Remote Health, 16(2): 3863.
Τζιβινίκου, Σ. (2015). Μαθησιακές Δυσκολίες-Διδακτικές Παρεμβάσεις. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ανακτήθηκε από http://hdl.handle.net/11419/5332