Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εξειδικευμένη επιμόρφωση ειδικών παιδαγωγών με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Cisco Webex.

Περίληψη
H μελέτη των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και της υποστήριξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες απασχολεί σε έντονο βαθμό την διεθνή ερευνητική κοινότητα. Τόσο στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα η ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη των ειδικών παιδαγωγών που διδάσκουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κυρίως στο εξωτερικό, φαίνεται να αντιμετωπίζει μια πληθώρα δυσκολιών. Αρκετές έρευνες σε διεθνές επίπεδο έχουν εστιάσει στην μελέτη της αποτελεσματικότητας της χρήσης της τεχνολογίας και της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ωστόσο ελάχιστες αντίστοιχες έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί εξειδικευμένα για την ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες καθώς φαίνεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό κενό κυρίως αναφορικά με υπηρεσίες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έναντι άλλων δυσκολιών, όπως οι αισθητηριακές δυσκολίες.
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να παρουσιάσει την εφαρμογή με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης ενός μοντέλου ψυχοεκπαιδευτικών υπηρεσιών επιμόρφωσης καθοδήγησης και υποστήριξης, προσφερόμενων μέσω της τηλε-υποστήριξης χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα Cisco Webex με τεχνικές του coaching, προς τους ειδικούς παιδαγωγούς που υποστηρίζουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν τρεις ειδικοί παιδαγωγοί που εργάζονται σε τμήματα ένταξης. Για την συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ημιδομημένη συνέντευξη για την αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας των ειδικών παιδαγωγών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 2Α (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα