Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. / Distance learning and teaching of French language.

Περίληψη
Περίληψη
Το πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας έχει ως στόχο να παραθέσει τα κύρια χαρακτηριστικά των μεθόδων διδασκαλίας: συμπεριφορισμό, γνωστικισμό, εποικοδομισμό, κοννεκτιβισμό (συνδεσιμότητα) και μέσω της σύγχρονης βιβλιογραφίας να επισημάνει την παρουσία τους στα στάδια εξέλιξης (στις γενιές) της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας θα εστιάσει στην αναγκαιότητα της εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημόσια ελληνικά σχολεία για την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. Θα μελετηθεί η περίπτωση της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με την Glikman :
« η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τους ενήλικες, αφορά επίσης και τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όταν υπάρχει δυσκολία μετακίνησης (άρρωστα, ανάπηρα παιδιά) ή όταν διαμένουν μακριά από μία σχολική μονάδα (σε περιοχές δύσκολα προσβάσιμες/δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές, μικρά νησιά)». (2002: 15-16).
Οι ερευνητικές ερωτήσεις που προκύπτουν λοιπόν είναι: Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των μεθόδων εκπαίδευσης; Εμπλέκονται όλες αυτές οι μέθοδοι στην εξέλιξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Γιατί η γαλλική γλώσσα που διδάσκεται στα δημόσια ελληνικά σχολεία χρειάζεται την εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Τι συμβαίνει με την περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας; Θα γίνει προσπάθεια να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα λαμβάνοντας υπόψη μας την σύγχρονη βιβλιογραφία και τη θέση της γαλλικής γλώσσας στα δημόσια ελληνικά σχολεία.
Abstract
The first part of the present assignment aims at quoting the main characteristics of methods of education: behaviorism, cognitivism, constructivism, connectivism and at highlighting their presence in stages of development (generations) of distance learning through a review of academic literature. The second part of this article will point out the necessity of the introduction of distance learning in Greek public schools for the learning of the French language. We will also examine the case of the region of Western Macedonia.
According to Glikman:
“Distance learning doesn’t concern only adults, but it also concerns primary and secondary school pupils, when there is inability to commute (sick, handicapped people) or when they reside far away from an educational institution (regions with difficult access, mountain regions, small islands)”. (2002: 15-16).
As far as the above arguments is concerned, the following questions are raised: Which are the main characteristics of methods of education? Are they involved in the progress of distance learning? Why does the French language, taught in Greek public schools, need the introduction of distance learning? What happens in the case of Western Macedonia? We will attempt to answer these questions by following the current literature and the position of French language in Greek public schools.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 2Α (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα