Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. / Distance learning and teaching of French language.


Δημοσιευμένα: Feb 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση Μεθοδολογίες Γενιές κοννεκτιβισμού Δυτική Μακεδονία Δημόσια σχολεία distance learning methodologies generations of connectivism Western Macedonia public schools
Ευσεβία Ιωάννης Κουντουρατζόγλου
Περίληψη

Περίληψη

     Το πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας έχει ως στόχο να παραθέσει τα κύρια χαρακτηριστικά των μεθόδων διδασκαλίας: συμπεριφορισμό, γνωστικισμό, εποικοδομισμό, κοννεκτιβισμό (συνδεσιμότητα) και μέσω της σύγχρονης βιβλιογραφίας να επισημάνει την παρουσία τους στα στάδια εξέλιξης (στις γενιές) της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας θα εστιάσει στην αναγκαιότητα της εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημόσια ελληνικά σχολεία για την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. Θα μελετηθεί η περίπτωση της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

     Σύμφωνα με την Glikman :

« η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τους ενήλικες, αφορά επίσης και τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όταν υπάρχει δυσκολία μετακίνησης (άρρωστα, ανάπηρα παιδιά) ή όταν διαμένουν μακριά από μία σχολική μονάδα (σε περιοχές δύσκολα προσβάσιμες/δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές, μικρά νησιά)». (2002: 15-16).

     Οι ερευνητικές ερωτήσεις που προκύπτουν λοιπόν είναι: Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των μεθόδων εκπαίδευσης; Εμπλέκονται όλες αυτές οι μέθοδοι στην εξέλιξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Γιατί η γαλλική γλώσσα που διδάσκεται στα δημόσια ελληνικά σχολεία χρειάζεται την εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Τι συμβαίνει με την περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας; Θα γίνει προσπάθεια να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα λαμβάνοντας υπόψη μας την σύγχρονη βιβλιογραφία και τη θέση της γαλλικής γλώσσας στα δημόσια ελληνικά σχολεία. 

Abstract

The first part of the present assignment aims at quoting the main characteristics of methods of education: behaviorism, cognitivism, constructivism, connectivism and at highlighting their presence in stages of development (generations) of distance learning through a review of academic literature. The second part of this article will point out the necessity of the introduction of distance learning in Greek public schools for the learning of the French language. We will also examine the case of the region of Western Macedonia.

     According to Glikman:

“Distance learning doesn’t concern only adults, but it also concerns primary and secondary school pupils, when there is inability to commute (sick, handicapped people) or when they reside far away from an educational institution (regions with difficult access, mountain regions, small islands)”. (2002: 15-16).   

     As far as the above arguments is concerned, the following questions are raised: Which are the main characteristics of methods of education? Are they involved in the progress of distance learning? Why does the French language, taught in Greek public schools, need the introduction of distance learning? What happens in the case of Western Macedonia? We will attempt to answer these questions by following the current literature and the position of French language in Greek public schools.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ευσεβία Ιωάννης Κουντουρατζόγλου, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο τμήμα Γαλλικών και Ευρωπαϊκών σπουδών.
Αναφορές
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
Ally, M. (2004). Foundations of educational theory for online learning. The theory and practice of online learning. Athabasca University: Creative Commons.
Anderson, T. & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distributed Learning. 12, (3), 80-97.
Bruner, J.-S. (1981). Le développement de l’enfant, Savoir-faire, savoir dire. PUF: Paris.
Downes, S. (2012). Connectivism and Connective Knowledge. Essays on meaning and learning networks. Repéré le 20 mars 2018 à www.downes.ca/files/books/connective_knowledge_19may2012.pdf
Glikman, V. (2002). Des cours par correspondence au ¨E-learning¨. Paris : Puf.
Glikman, V. (2016). La formation à distance en France d’hier à aujourd’hui. Education Permanente. 208, (3), 137-155.
Kennewell, S., Parkinson, J. & Tanner, H. (2000). Developing the ICT capable school. London and New York: Routledge Falmer.
Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online network: Learning experiences during a massive open online course. The International Review of Research in Open and Distance Learning. Special Issue-Connectivism: Design and Delivery of Social Networked Learning. 12, (3).
Läge, D. & Daub, S. (2000). The resurrection of Intelligent Tutorial Systems: A new way of Factual Knowledge Diagnosis. International journal of psychology. 35, (3-4), 136.
Piaget, J. (1974). Réussir et comprendre. Presses Universitaires de France: Paris.
Piaget, J. (1979). Théories du langage/théories de l’apprentissage. Le débat entre Piaget et Chomsky. Paris: Seuil.
Schmid, E.-C. (2017). Teacher education in Computer-Assisted Language Learning. A sociocultural and linguistic perspective. New York: Bloomsbury Publishing Plc.
Siemens, G. (2006). Connectivism :learning theory or pastime of the self-amused? Repéré le 20 fevrier 2019 à http://altamirano.biz/conectivismo.pdf
Skinner, B.-F. (1974). About behaviorism, New York, Knopf.
Son, J.-B. (2014). Computer-assisted language learning : learners, teachers and tools. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
Vygotsky, L. (1978). Mind in society: the Development of Higher Psychological Prossesses. Cambridge: Harvard University Press.
Ελληνική βιβλιογραφία
Δημητριάδης, Σ. (2015). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ανακτήθηκε 20 Φεβρουαρίου, 2019, από https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3397
Καρούλης, Α. (2007). Ανοικτή και από απόσταση εκπαίδευση : από τη θεωρία στην εφαρμογή. Θεσσαλονική: Τζιόλα.
Κόκκος, Α. (1999). Εκπαίδευση ενηλίκων: το πεδίο, οι αρχές μάθησης, οι συντελεστές. Πάτρα: ΕΑΠ.
Πρέζας, Π. (2003). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (2001). Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας. Αθήνα: Α. Ράπτης.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (2007). Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας: ολική προσέγγιση. Αθήνα: Α. Ράπτης.
Ηλεκτρονικές πηγές