| More

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και εξ αποστάσεως υποστήριξη με τη χρήση του LAMS

Views: 769 Downloads: 1042
Βασίλειος Ζήσκος, Σπυρίδωνας Παπαδάκης

Περίληψη


Στο άρθρο αυτό διερευνάται η εφαρμογή σεναρίων Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (ΔΔ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την υποστήριξη της τεχνολογίας. Ειδικότερα εξετάζεται η αξιοποίηση της νέας υπηρεσίας Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) η οποία είναι βασισμένη στο ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα LAMS. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα σε πέντε (5) σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας το σχολικό έτος 2014-2015. Η έρευνα που έγινε ήταν συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής μεθόδου. Συμμετείχαν ενενήντα έξι (96) μαθητές και πέντε (5) καθηγητές. Σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων για την πραγματοποίηση πρότυπων διδασκαλιών με την υποστήριξη του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Αντικειμένων LAMS στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α' τάξης του Γενικού Λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι το LAMS βοηθάει σημαντικά στην εφαρμογή της ΔΔ. Η χρήση του LAMS αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών και έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση των επιδόσεών του. Η υπηρεσία LAMS του ΠΣΔ, είναι ικανή να υποστηρίξει σε ικανοποιητικό βαθμό την υλοποίηση καινοτομιών όπως η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στη διδακτική πράξη και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στις περιπτώσεις όμως των σχολείων με παλιό εξοπλισμό και χαμηλή ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο απαιτείται η αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής και της ταχύτητας σύνδεσης των σχολείων στο Διαδίκτυο. Η ΔΔ με τη χρήση τέτοιων συστημάτων παρέχει και τη δυνατότητα εξ αποστάσεως συμπληρωματικής υποστήριξης των μαθητών μετά το τέλος του μαθήματος. Επομένως τέτοιες καινοτόμες πρακτικές είναι εφικτό να υλοποιηθούν και σε μεγαλύτερη κλίμακα στα Ελληνικά σχολεία.

Λέξεις κλειδιά


Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, Ψηφιακό Μάθημα, Εξ αποστάσεως Μάθηση.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.21

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.