Ο ρόλος της οργάνωση μελέτης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
οργάνωση μελέτης κριτική σκέψη αυτονομία εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Κυριακή Σφακιωτάκη
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να διαφανεί ο ρόλος της οργάνωσης μελέτης σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, η σχέση της με την αυτονομία και αυτορρύθμιση ως δεξιότητες των εξ αποστάσεως φοιτητών, καθώς και η ανάγκη ύπαρξης κριτικής σκέψης ως προϋπόθεση για την οργάνωση της μελέτης. Αρχικά παρουσιάζονται οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευόμενος ως εργαλεία της μαθησιακής πορείας, οι οποίες αποτελούν ταυτόχρονα τα δομικά στοιχεία της κριτικής σκέψης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται προτάσεις από εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ιδρύματα συμβατικής και εξ αποστάσεως Ανωτάτης Εκπαίδευσης, σχετικά με την οργάνωση της μελέτης, όπως επίσης μέθοδοι και στρατηγικές της. Προκύπτει, η σπουδαιότητα της ύπαρξης οργάνωσης μελέτης ως βασικός πυλώνας στη διαδικασία της μάθησης, τόσο σε εξ αποστάσεως όσο και συμβατικά μαθησιακά περιβάλλοντα, ενώ από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει πως πολλά Ανώτατα Ιδρύματα που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην κριτική σκέψη, την αυτονομία και αυτορρύθμιση των εκπαιδευομένων σε σχέση με τα μαθησιακά τους αποτελέσματα και την επίτευξη των στόχων τους. Τέλος, παρουσιάζονται ενδεικτικά ψηφιακά εργαλεία και μέθοδοι οργάνωσης μελέτης.

Σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει το ρόλο που διαδραματίζει η οργάνωση της μελέτης ως βασικός πυλώνας του τρόπου μάθησης των εκπαιδευομένων σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Appalachion State University ( n.d). Effective Study Skills Retrieved 5/9/2017 from
Brak, B., Lan. W., & Paton, O. (2010). Profiles in Self-Regulated Learning in the Online
Learning Environment. Retrieved 1/9/2017 from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/769/1480
Bund, A & Wiemeyer, J. ( n.d ) Self-controlled learning of a complex motor skill: Effects of
the learners’ preferences on performance and self-efficacy. Retrieved 6/9/2017 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.503.9500&rep=rep1&type=pdf
Cagiroglou, U. (2014). Analyzing the Effect of Learning Styles and Study Habits of Distance Learners on Learning Performances: A Case of an Introductory Programming Course. The International Review of Research in Open and Distance Learning v.15 n 4 Retrieved 4/9/2017 from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/viewFile/1840/3053
Cazan, A ( 2013) Teaching Self Regulated Learning Strategies for Psychology Students Retrieved in 6/9/2017 from http://ac.els-cdn.com/S1877042813009567/1-s2.0-S1877042813009567-main.pdf?_tid=b50d9570-930b-11e7-b6e6-00000aacb361&acdnat=1504706595_a286df49a00089d3f6fbc58e5a23216b
Columbia College (n.d.) Retrieved 25/9/2017 from
Dartmouth University (n.d.). Received 30/8/2017 from
Discoverbusiness ( n.d ).How to Study More Effectively – Top Methods for College
Florida Atlantic University ( n.d.) https://www.fau.edu/uas/tips_academicsuccess.php
Foundation for critical thinking. (2007). The Thinker's Guide to Analytic Thinking Retrieved
Gambill, J., Moss, L., & Vercogni, Ch.( 2008). The impact of study skills and
organizational methods on student achievement. Retrieved 6/9/2017 from http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED501312.pdf
Griffith university (n.d.) Study Smart Retrieved 2/9/2017 from
Gurung, R., Weidert, J., & Jeske, A. (2010) Focusing on how students study Journal
of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 10, No. 1. Retrieved 2/10/2017
Holmberg, B. (2002). Εκπαίδευση εξ αποστάσεως. Θεωρία & πράξη (2η έκδ.). Αθήνα:
ΕΛΛΗΝ
Kraft, K & McConnell, D. ( 2013) Helping students learn how to learn Retrieved 6/9/201
Lyall ( 2005)The strategies used by distance education students when learning basic
chemistry; implications for electronic delivery Received 20/9/2017 from
Lynchbourg college ( n.d.) Retrieved 20/8/2017 from
Mazumber, Q.( 2014). Student Motivation and Learning Strategies of Studentsfrom USA,
China and Bangladesh International Journal of Evaluation and Research in Education
(IJERE) Vol.3, No.4. Retrieved 5/9/2017 from
Morales, J., & Holguín, B. (2009). Guidance in Reading Strategies: A First Step Towards
Autonomous Learning in a Semi-Distance Education Program. PROFILE Issues in
Teachers' Professional Development, 11(1), 41-56. Retrieved from
Northedge, A. ( 2005).The Good Study Guide. Open University .Received 28/9/2017 from
Notre Dame University ( n.d.) Retrieved 2/9/2017 from
Onwe, Ο. (2013). Policies and Practice of Open and Distance Learning Models in the Sub-
Saharan African Countries: A Literature Survey. American International Journal of Contemporary Research (Vol. 3) (No. 8). Ανακτήθηκε 21 Αυγούστου 2017 από
Open Polytechnic ( n.d.) Retrieved 1/9/2017 from
Open University (n.d.) Skills for OU Study http://www2.open.ac.uk/students/skillsforstudy/
Poyraz, C. (2013). Investigating distance education students study skills Turkish Online
Journal of Distance Education Vol 14 N. 4 Retrieved 2/10/2017 from
Purnell C 2013 Organize According to Your Learning Style. Retrieved 4/9/2017 from
Saint Benedict university (n.d.) Retrieved 30/8/2017 from
http://www.csbsju.edu/academic- advising/study-skills-guide
Sherafat, R., & Venkatesha, M.( 2016). A Study of Study Habits and Academic Achievement
among Secondary and Senior Secondary School Students of Mysore City The
International Journal of Indian Psychology Vol 3, No.3 Retrieved 20/9/2017 from
Shirley, R.( 2010). 7 Success strategies for distance learners
Study Guides and Strategies ( n.d.) Retrieved 20/8/2017 from http://www.studygs.net/
Utah State University (n.d.) College Note Taking Another Academic Success Key! Retrieved
York University (n.d.) Retrieved 15/9/2017 from
Webb, L. et. al ( 2014). Results of a Randomized Controlled Trial of Student Success Skills
Sociey for research on educational effectiveness Retrieved 1/9/2017 from
Γιαγλή, Σ., Γιαγλής, Γ., & Κουτσούμπα, Μ. (2010). Αυτονομία στην μάθηση στο πλαίσιο της
εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Open Education Journal , - The Journal for Open and
Distance Education and Educational Technology 6(1 & 2), 93-106. Ανακτήθηκε
/9/2017 από
Λιοναράκης, Α. (2005). Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης,
στο Α. Λιοναράκης (Eπιμ.) Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, Παιδαγωγικές και
Τεχνολογικές Εφαρμογές, (σελ. 13-38). τόμος Δ΄, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο,
Πάτρα.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: προβληματισμοί για μια
ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.),
Απόψεις και προβληματισμοί για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. σελ. 33-52.
Αθήνα: Προπομπός
Μανούσου, Ε. (2017).Οι δεξιότητες των φοιτητών που εκπονούν μεταπτυχιακή - ερευνητική
εργασία. Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
Νικολακάκη, Ε., & Κουτσούμπα, Μ. (2013). Η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση στην εξΑΕ στο
Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational
Technology 9(1), 19-31 Ανακτήθηκε 5/10/2017 από
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (χ.η). Οργάνωση Μελέτης. Ανακτήθηκε 10/9/2017 από