Ο ρόλος της οργάνωση μελέτης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να διαφανεί ο ρόλος της οργάνωσης μελέτης σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, η σχέση της με την αυτονομία και αυτορρύθμιση ως δεξιότητες των εξ αποστάσεως φοιτητών, καθώς και η ανάγκη ύπαρξης κριτικής σκέψης ως προϋπόθεση για την οργάνωση της μελέτης. Αρχικά παρουσιάζονται οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευόμενος ως εργαλεία της μαθησιακής πορείας, οι οποίες αποτελούν ταυτόχρονα τα δομικά στοιχεία της κριτικής σκέψης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται προτάσεις από εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ιδρύματα συμβατικής και εξ αποστάσεως Ανωτάτης Εκπαίδευσης, σχετικά με την οργάνωση της μελέτης, όπως επίσης μέθοδοι και στρατηγικές της. Προκύπτει, η σπουδαιότητα της ύπαρξης οργάνωσης μελέτης ως βασικός πυλώνας στη διαδικασία της μάθησης, τόσο σε εξ αποστάσεως όσο και συμβατικά μαθησιακά περιβάλλοντα, ενώ από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει πως πολλά Ανώτατα Ιδρύματα που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην κριτική σκέψη, την αυτονομία και αυτορρύθμιση των εκπαιδευομένων σε σχέση με τα μαθησιακά τους αποτελέσματα και την επίτευξη των στόχων τους. Τέλος, παρουσιάζονται ενδεικτικά ψηφιακά εργαλεία και μέθοδοι οργάνωσης μελέτης.
Σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει το ρόλο που διαδραματίζει η οργάνωση της μελέτης ως βασικός πυλώνας του τρόπου μάθησης των εκπαιδευομένων σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα