Η χρήση του eportfolio ως βασικού μέσου αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης της πορείας του μαθητή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη
Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει και να καταγράψει τις στάσεις και τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Φακέλου Εργασιών Μαθητή (eportfolio) ως μία εναλλακτική μορφή αξιολόγησης των μαθητών και ως εργαλείο αυτοαξιολόγησης από τους μαθητές. Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του σχολικού έτους 2016-2017 με τη μέθοδο του ανώνυμου γραπτού ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 215 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων του νομού Αττικής. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί, ότι πρέπει να αλλάξει ολοκληρωτικά το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, να εφαρμοστούν εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης και να καταργηθεί η ποσοτική αξιολόγηση. Αναφορικά με την αξιοποίηση του eportfolio για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση των μαθητών, οι ερωτηθέντες στη συντριπτική τους πλειοψηφία δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν καθόλου ή γνωρίζουν ελάχιστα για το eportfolio, καθώς και ότι δεν εφαρμόζουν καθόλου ή εφαρμόζουν ελάχιστα το eportfolio, αν και πάνω από τα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών θεωρούν πως είναι αρκετά σημαντική η εφαρμογή του eportfolio ως μία εναλλακτική μορφή αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης του μαθητή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα