Βοηθητική χρήση ενός MOOC σε προπτυχιακό μάθημα


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
MOOCs ποιοτική εκπαιδευτική έρευνα συνεντεύξεις μικτά μοντέλα μάθησης τεχνολογίες Διαδικτύου στοίβα LAMP
Αντώνιος Σπυράγγελος Ανδρεάτος
Περίληψη

Στο παρόν άρθρο περιγράφεται η επικουρική χρήση ενός ανοικτού μαζικού διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) σε ένα τεχνολογικό μάθημα σε μια τάξη παραδοσιακής διδασκαλίας της Σχολής Ικάρων καθώς και η αποδοχή του και η επίδραση που είχε στους φοιτητές (ικάρους). Πρόκειται για το μάθημα των Τεχνολογιών Διαδικτύου που περιλαμβάνει μια σειρά τεχνολογιών και λογισμικών (HTML, CSS, HTTP, PHP, phpMyAdmin και τον διακομιστή Apache), γνωστή ως στοίβα LAMP, και διδάσκεται στο 5ο εξάμηνο. Προαπαιτούμενο μάθημα είναι οι Βάσεις Δεδομένων (με το λογισμικό MySQL) του 4ου εξαμήνου και ο προγραμματισμός του 3ου εξαμήνου, ενώ ακόμα απαιτείται ευχέρεια στην χρήση του λειτουργικού συστήματος Linux και των εντολών του κελύφους (bash commands). Τελικός στόχος του μαθήματος είναι η κατασκευή διαδικτυακών εφαρμογών. 

Χαρακτηριστικό γνώρισμα των μαθημάτων πληροφορικής είναι η διαρκής εξέλιξη που συνεχώς αναβαθμίζει τις τεχνολογίες και απαιτεί διαρκή και επίπονη επιμόρφωση των διδασκόντων ώστε να προσφέρουν πάντοτε την πλέον επίκαιρη γνώση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αντώνιος Σπυράγγελος Ανδρεάτος, Σχολή Ικάρων
Καθηγητής του Τομέα Πληροφορικής.
Αναφορές
Adham, R. S. and Lundqvist, K. O. (2015). MOOCs as a Method of Distance Education in the Arab World – A Review Paper. Retrieved 3 Sept. 2017 from: http://www.eurodl.org/materials/contrib/2015/Adham_Lundqvist.pdf
Andreatos, A. (2011). The use of open educational resources in intra-organisational e-learning and continuing education. Proceedings of the 10th European Conference on e-Learning ECEL-2011, University of Brighton, Brighton, UK. 10-11 November 2011.
Andreatos, A. (2015). The Use of MOOCs in the Continuing Education of Individuals and Organisations, in Anabela Mesquita and Paula Peres (eds), Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses, IGI Global: http:// www.igi-global.com/publish/call-for-papers/call-details/1190.
Brahimi, T. and Sarirete, A. (2015). Learning outside the classroom through MOOCs. Computers in Human Behavior, 51, 604–609. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.03.013
Cairneagle Associates (2014). MOOCs: Opportunities for their use in compulsory-age education. Retrieved 3 Sept. 2017 from: https://goo.gl/9VAd6s.
Coursetalk (2015). What Reviews Divulge About Online Education. Retrieved 3 Sept. 2017 from: https://d3q6qq2zt8nhwv.cloudfront.net/s/coursetalk/pdf/newco/What%20Reviews%20Divulge%20About%20Online%20Education.0b7d48034dcd.pdf.
Jackson, M. N. (2013). MOOCs go to K12: Higher ed trend expands to high schools. District Administration. Retrieved 3 Sept. 2017 from: http://goo.gl/xtjJhc.
Kolowich, S. (2013). American Council on Education recommends 5 MOOCs for college credit, The Chronicle of Higher Education. Retrieved 3 Sept. 2017 from: http://chronicle.com/article/American-Council-on-Education/137155.
Najafi, H., Evans, R. and Federico, C. (2014). MOOC Integration into Secondary School Courses. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(5), 306–322. Retrieved 3 Sept. 2017 from: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1861/3098
Robertson, R. W. and Tasso, C. (2015). MOOCs: global education paradigm shift? Revista Tecnología, Ciencia y Educación, no. 1, May-Aug. 2015, pp. 39-45.
Salisbury, A.D. (2014). Impacts of MOOCs on Higher Education. Retrieved 3 Sept. 2017 from: https://www.insidehighered.com/blogs/higher-ed-beta/impacts-moocs-higher-education.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.