Η εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση. Συστηματική ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας.
Περίληψη
Η εργασία αυτή είχε ως στόχο να διερευνήσει τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία της α’ θμιας και β’ θμιας εκπαίδευσης σε διάφορες χώρες έτσι όπως αυτά δημοσιεύτηκαν σε έρευνες από το 2008 έως σήμερα. Στηρίχθηκε στη μεθοδολογία της συστηματικής ανασκόπησης ώστε να εντοπίσει, να αξιολογήσει και να ερμηνεύσει τις διαθέσιμες έρευνες που απαντούσαν στο ερευνητικό ερώτημα που είχε διατυπωθεί. Αρχικά επιλέχθηκαν ογδόντα τέσσερις έρευνες, μετά από έλεγχο όμως απορρίφθηκαν οι τριάντα τρεις, οι οποίες και παρουσιάστηκαν σε πίνακα όπου αναφέρονται τα αιτία της απόρριψής τους.
Από τις σαράντα επτά έρευνες που επιλέχθηκαν δέκα ήταν από την Ελλάδα και οι υπόλοιπες από διάφορες άλλες χώρες. Από την επεξεργασία των ερευνών αυτών προέκυψαν πολλά χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης. Ανάμεσα στους μαθητές που συμμετείχαν στις επιλεγμένες έρευνες υπήρχαν παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της υπαίθρου, παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή «χαρισματικοί» μαθητές. Στην πλειονότητά τους δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή τους, κρίνοντας θετικά τη δυνατότητα που είχαν να αυτορρυθμίζουν τη μάθησή τους. Διερευνήθηκαν επίσης οι απόψεις των γονιών, των εκπαιδευτικών αλλά και των στελεχών εκπαίδευσης. Αξιολογήθηκε τέλος η παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας. Η παρούσα εργασία ολοκληρώθηκε με τη συγκριτική αξιολόγηση των ελληνικών και ξενόγλωσσων ερευνών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα