| More

Διδάσκοντας τις πηγές ενέργειας στο δημοτικό με τη μέθοδο της Μικτής Μάθησης

Views: 599 Downloads: 523
Λαμπρινή Νικόλαος Αλεξίου, Δήμητρα Δημήτριος Γαβανά, Αποστολία Σπυρίδων Παπαναστασίου

Περίληψη


Στη παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα προτεινόμενο σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία της ενότητας «Ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας» της Φυσικής της ΣΤ’ τάξης Η προτεινόμενη διδακτική πρόταση της οποίας ο σχεδιασμός βασίστηκε στο παιδαγωγικό μοντέλο της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας χρησιμοποιεί χαρακτηριστικά της ανεστραμμένης τάξης, η οποία αποτελεί εφαρμογή της μικτής μάθησης. Τα παιδαγωγικά οφέλη της ανεστραμμένης τάξης αναλύονται με τη βοήθεια της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Στη προτεινόμενη διδακτική πρόταση γίνεται χρήση του εκπαιδευτικού συνεργατικού περιβάλλοντος Εdmodo, διαδικτυακών εργαλείων που ενισχύουν την δημιουργικότητα, όπως το Linoit και ψηφιακών εργαλείων, όπως ο εννοιολογικός χάρτης Xmind. Λόγω του ότι θεωρούμε απαραίτητη την αξιολόγηση της προτεινόμενης υβριδικής διδασκαλίας προτείνουμε εν κατακλείδι κριτήρια βάση των οποίων θα σχεδιαστεί μια διαβαθμισμένη κλίμακα αξιολόγησης, η οποία θα λειτουργήσει ως οδηγός για την αποτίμηση της.


Λέξεις κλειδιά


Mικτή μάθηση; Ανεστραμμένη τάξη; Flipped classroom; Eκπαίδευση; Πηγές ενέργειας; TΠΕ

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Baker, J. (2000, June). The classroom flip. In Using web course management tools to become the guide on the side. In 11th International Conference on College Teaching and Learning.

Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013, June). The flipped classroom: A survey of the research. In ASEE National Conference Proceedings, Atlanta, GA (Vol. 30, No. 9, pp. 1-18).

Carman, J. M. (2002). Blended learning design: Five key ingredients. Retrieved August, 18, 2009.

Cumming, J., & Maxwell, G. S. (1999). Contextualising authentic assessment. Assessment in education: Principles, policy & practice, 6(2), 177-194.

Czaplewski, A. J. (2009). Computer-assisted grading rubrics: Automating the process of providing comments and student feedback. Marketing Education Review, 19(1), 29-36.

Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of teacher education, 57(3), 300-314.

Educause. (2012). 7 things you should know about flipped classrooms. Προσπελάστηκε στις 29/8/17 από: http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELI7081.pdf

Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών Η.Π.Α. (2006). Πώς μαθαίνει ο άνθρωπος. Αθήνα: Κέδρος.

Fulton, K. (2012). Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning. Learning & Leading with Technology, 39(8), 12-17.

Ginns, P., & Ellis, R. (2007). Quality in blended learning: Exploring the relationships between on-line and face-to-face teaching and learning. The Internet and Higher Education, 10(1), 53-64.

Herreid, C. F., & Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66.

Jonsson, A., & Svingby, G. (2007). The use of scoring rubrics: Reliability, validity and educational consequences. Educational research review, 2(2), 130-144.

Κύζα, Ε.(2012). Θεωρητικές προσεγγίσεις στις φυσικές επιστήμες. Στο M. Ευαγόρου και Λ Αβρααμίδου,.(Επιμελ.), Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στη μάθηση και διδασκαλία των φυσικών επιστημών. (σελ. 114-132). Διάδραση

Novak, J. D., & Cañas, A. J. (2008). The theory underlying concept maps and how to construct and use them.

Powell, A., Watson, J., Staley, P., Patrick, S., Hor, M., Fetzer, L., & Verma, S. (2015). Blending Learning: The Evolution of Online and Face-to-Face Education from 2008-2015. Promising Practices in Blended and Online Learning Series. International association for K-12 online learning.

Puntambekar, S., & Hubscher, R. (2005). Tools for scaffolding students in a complex learning environment: What have we gained and what have we missed?. Educational psychologist, 40(1), 1-12.

Singh, H. (2003). Building effective blended learning programs. Educational Technology-Saddle Brook Then Englewood Cliffs NJ-, 43(6), 51-54.

Slavin, R.(2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Θεωρία και μάθηση.( Επιμέλεια Κ.Μ.Κόκκινος). Αθήνα. Μεταίχμιο

Slomanson, W. R. (2014). Blended learning: A flipped classroom experiment. Journal of Legal Education, 64(1), 93-102.

Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying K-12 blended learning. Innosight Institute.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1092

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.