Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού και Διεθνείς Οργανισμοί: σύγχρονες πολιτικές και στρατηγικές


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη διεθνείς οργανισμοί πολιτικές δεξιότητες δικαιώματα
ΖΩΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Τα ιδιαίτερα κοινωνιακά (societal) χαρακτηριστικά της εποχής μας, οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, η αύξηση των ορίων ηλικίας, οι έντονες δημογραφικές αλλαγές, τα υψηλά ποσοστά ανεργίας δημιουργούν την ανάγκη ανάπτυξης εθνικών και διεθνών πολιτικών και στρατηγικών που έχουν ως στόχο την ευημερία των πολιτών. Το Πρόγραμμα «Ατζέντα 2030 - Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης» (Sustainable Development Goals) υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2015 και αποτελεί εξέλιξη του Προγράμματος Στόχοι Ανάπτυξης Χιλιετίας (2000-2015) (Millennium Development Goals). Βασικοί άξονές του αποτελούν η ανάπτυξη της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Η UNESCO και οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), σε ένα πλαίσιο παγκόσμια συνεργασίας και συνέργειας, καλούνται να παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή της Ατζέντας, καθώς έχουν τόσο την κατάλληλη εμπειρία όσο και εκτεταμένα διπλωματικά δίκτυα. Προς τούτο, έχουν συνταχθεί σημαντικά επίσημα κείμενα σχετικά με την υλοποίηση των στόχων της Ατζέντας 2030. Η παρούσα μελέτη μέσα από την ποιοτική ανάλυση τριών κειμένων έρχεται να αποτυπώσει και να ερευνήσει τις διαστάσεις της ανάπτυξης και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί. Μέσα από την ανάλυση των κειμένων προκύπτουν κάποια κοινά θεματικά δίκτυα, τα οποία αφορούν στη χάραξη πολιτικών, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των οποίων αποτελεί η συνοχή, στην εκπαίδευση και στα είδη των δεξιοτήτων που χρειάζονται οι άνθρωποι και στα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία αποτελούν τον θεμέλιο λίθο των πολιτικών, των δράσεων και των πρωτοβουλιών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Attride – Stirling, J. (2001) Thematic Networks: an Analytic Tool for Qualitative Research. London: Qualitative Research Copyright, I (3), 385-405.
Bosche, B. and Brady, B. (2013) Benefits des community learning: Ergebnisse aus Irland, in Benefits of lifelong learning. DIE Journal for Adult Education, 1 30 – 34.
Boyatzis, R.E. (1998) Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development. London, & New Delhi: Thousand Oaks, SAGE Publications.
Braun, V. & Clarke, V. (2006) Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2),77-101.
Carbone, M. & Keijzer, N. (2016) The European Union and Policy Coherence for development: Reforms, Results, Resistance. European Journal of Development Research, 28, 30-43.
Escrigas, C. (2008) Forward in GUNI. Higher Education in the World 3. London: Palgrave Mcmillan.
European Commission. (2010) The EU’s Contribution to the Millennium Development Goals. Key results from European Commission programs, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Gibbs, G. R. (2007) Thematic coding and categorizing. Analyzing Qualitative Data. London: SAGE Publications, Ltd.
Hartman, E. (2013) Virtue in Business: Conversations with Aristotle. Cambridge: University Press.
Innocent, Natasha (2010) Learning to Manage Change in the Third Age. Adults Learning, 21 (10).
Jenkins, A. (2011) Participation in Learning and Well-being Among Older Adults. International Journal of Lifelong Education, 30 (3)403–420.
Kearns, P. (2015) Learning cities on the move. Australian Journal of Adult Learning, 55 (1).
Kil, M., Operti, F. and Manninen, J. (2012) Measuring benefits of lifelong learning. Lifelong Learning in Europe, 3 4-5.
Longworth, N. (2012) Learning Cities and Learning Regions: Helping to make the world a better place, In Second International Handbook on Lifelong Learning. (Eds, Aspin, D.,Chapman, J., Evans, k. and Bagnall, R.) Springer, Heidelberg.
Mackie J. (2007) Evaluation of the EU Institutions & Member States’ Mechanisms for Promoting PolicyCoherence for Development, Study for the Evaluation Services of the Ministries of Foreign Affairs ofFrance and Belgium, the Federal Ministry of Development Cooperation Germany and DG Europe Aid, European Commission, The Triple C Evaluations (7). Amsterdam:Aksant Academic Publishers. Available at the website:
Noguchi, F., Geuvara, J. and Yorozu, R. (2015) Communities in Action: Lifelong learning for sustainable development. Hamburg: UNESCO Institute for Lifelong Learning.
Obanya, P. (2002) Development-Oriented Higher Education Institute of Education at Olabisi Onabanjo University. Nigeria: Open Lecture Series.
OECD. 2015 Better Policies for Development 2015: Policy Coherence and Green Growth. Paris, 25 September 2015. Available at the website:
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2007) Understanding the social outcomes of learning, Paris.
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2010) Recognition of Non-Formal and Informal Learning: Country Practices.
Organisation for Economic Co-operation and Development, Paris.
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2013) Skills Outlook 2013: First Results from the Survey of Adult Skills, OECD, Paris.
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2015) Health at a Glance 2015: OECD Indicators, Paris.
Panagiotopoulos, G. and Karanikola, Z. (2017) Training of human resources and job satisfaction. Global Journal of Human Resources Management, 5(7)36-45.
Schuler, R.S. and Jackson, S. (2006) Human Resources management: positioning for the 21st century. NY: West Publishing.
UNESCO Institute for Lifelong Learning. (2010) Belιm Framework for Action, UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg. Available at the website: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001877/187789m.pdf
UNESCO Institute for Lifelong Learning. (2013) Saakshar Bharat Mission, Effective Literacy and Numeracy Practices Database (LitBase), UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg. Available at the website: http://www.unesco.org/uil/litbase/?menu=9&programme=132
UNESCO Institute for Lifelong Learning / European Training Foundation / Centre Europeen pour le developpement de la formation professionelle. (2015) Global Inventory of Regional and National Qualifications Frameworks, I, II, UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg. Available at the website:
http://unesdoc.unesco.org/ images/0023/002330/233043E.pd
United Nations General Assembly. (2000) United Nations Millennium Declaration. Resolution A/RES/55/2 of 8 September 2000.
United Nations. (2015) Human Development Report 2015: Work for Human Development, NY, United Nations Development Program. Available at the website:
http:// hdr.undp.org/sites/default/files/2015_human_development_report.pdf
United Nations General Assembly. (2015) Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Resolution A/RES/70/1 of 25 September 2015.
Zinnbauer, D. (2007) What can Social Capital and ICT do for Inclusion? European Commission, Directorate-General Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies. Available at the website: http://ftp.jrc.es/EURdoc/eur22673en.pdf