Πώς θεωρητικές έννοιες της εξΑΕ πραγματώνονται σε δράσεις μέσα από την ίδια τη διδασκαλία τους: Μεθοδολογικοί Σχεδιασμοί ;How the theoretical concepts of distance learning materialised through their teaching: Methodological Designs
Περίληψη
Θεωρητικές έννοιες, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση, μεταξύ των μελών μια τάξης, συντελούν στη δημιουργία ενός εποικοδομητικού μαθησιακού πλαισίου. Η συμβολή των εννοιών αυτών σε όσους εκπαιδεύονται από απόσταση κρίνεται ακόμα πιο σημαντική, γιατί η γεωγραφική διασπορά τους και η μοναχική πορεία αυτομόρφωσής τους, μπορεί να επιτείνει αισθήματα απομόνωσης, μοναξιάς, αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Βασικός σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να αναδείξει, μέσα από τη βιωμένη εμπειρία των μεταπτυχιακών φοιτητών της Θεματικής Ενότητας (ΘΕ) «Ανοικτή και εξΑΕ» (ΕΠΑ65) του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου, πώς οι προαναφερόμενες έννοιες πραγματώνονται σε δράσεις, μέσα από τους στόχους, τη μεθοδολογική προσέγγιση, αλλά και το εκπαιδευτικό υλικό της θεματικής κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2016-2017. Το παρόν άρθρο διαπραγματεύεται μέσα από τη εμπειρία των φοιτητών α) τη διεπαφή των φοιτητών με το εκπαιδευτικό υλικό, β) τη σχέση μεταξύ Καθηγητή-Συμβούλου (ΚΣ) και Συντονιστή της ΘΕ και των φοιτητών, καθώς και γ) τη σχέση των φοιτητών μεταξύ τους σε συνάρτηση με τα διαφαινόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Η ανάδειξη βασικών εννοιών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ) μέσα από την παρούσα μελέτη περίπτωσης, από τη μια στοχεύει να προσκαλέσει τον αναγνώστη να συμβιώσει την εμπειρία αυτή και από την άλλη να προτείνει καινοτόμους μεθοδολογικούς σχεδιασμούς που «μικραίνουν» την απόσταση και «μεγαλώνουν» την επιθυμία των φοιτητών για μια αποτελεσματική μορφή μάθησης από απόσταση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα