Ένα πρότυπο εκπαιδευτικό σενάριο για την ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα e-lios:Το Ολοκαύτωμα στην πλατφόρμα e-lios


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
πλατφόρμα e-lios εκπαιδευτικό σενάριο Ολοκαύτωμα Τέχνη Μετασχηματίζουσα Μάθηση
IOANNIS CHIOTELIS
Despoina Plota
Περίληψη
Η πλατφόρμα E-lios είναι μια νέα εκπαιδευτική πλατφόρμα που παρέχει στους εκπαιδευτικούς και τους διδάσκοντες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια. Η καινοτομία του είναι ότι παρέχει ένα δομημένο πλαίσιο όπου ένας εκπαιδευτικός μπορεί να ακολουθήσει κατάλληλα βήματα ενός οδηγού πλοήγησης και να δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό σενάριο. Αυτά τα βήματα παρουσιάζονται ως πεδία που πρέπει να συμπληρωθούν από τον συγγραφέα ενώ στο τέλος εμφανίζονται ως ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα σε μορφή έτοιμου προς διδασκαλία. Εκτός από αυτή τη δομημένη μορφή, η πλατφόρμα e-lios εισάγει δύο κύριες καινοτόμες πτυχές. Πρώτον, παρέχει το πεδίο: «ιστορίες ζωής φοιτητών» όπου οι μαθητές μπορούν να ανεβάσουν τις δικές τους ιστορίες και δεύτερον, μέσα στην ίδια φιλοσοφία, η πλατφόρμα e-lios εισάγει την καρτέλα «δεξιότητες ζωής» κυρίως για δασκάλους αλλά και ενήλικες που επιθυμούν να μοιραστούν τις εμπειρίες της ζωής τους. Αυτές οι δύο πτυχές της πλατφόρμας e-lios εισάγουν ευθέως προσωπικές εμπειρίες στη διαδικασία εκμάθησης, αναπτύσσοντας έτσι σενάρια βασισμένα στη μετασχηματιστική μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε ένα σενάριο με τίτλο: "Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος. Μάθηση για το Άουσβιτς μέσω της τέχνης ". Αυτό το εκπαιδευτικό σενάριο πλησιάζει σε ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός μέσω μεμονωμένων εμπειριών, που εκφράζονται από την τέχνη.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
IOANNIS CHIOTELIS, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ioannis (John) Chiotelis is a Ph.d., M.sc. Physicist. Since 2008 is serving the Greek Secondary Education and after evaluation (2013) has joined the Model Experimental High School of University of Patras. He is highly proficient in spoken and written English and has a good working knowledge of Deutsch.

He has participated in more than thirty Scientific Conferences, seminars and workshops, while he was a keynote speaker in most of them. He has more than 500 hours of laboratory-didactic experience at the University, while he is currently a postdoctoral researcher at the Department of Primary Education of the University of Patras.

He has several national and European distinctions in Science with most prominent the European Discriminations on his educational scenarios. Furthermore, he has also been awarded with an honorable mention for his pioneering introduction of new technologies in everyday educational practice.

He has participated in more than 60 educational activities, supervised more than 30 innovative actions, programs and research papers, and currently was appointed as Ambassador of the European programs: ODS (Open Discovery Space) and ISE (Inspiring Science Education) in Western Greece.

He is the composer of four highly successful European ERASMUS + Programs and currently participates in other three Educational European Projects. He is the author of 30 research – scientific papers that have been published in international and national scientific journals.

Finally, he is the creator of certified educational material (officially approved), while he has edited the Book of Proceedings of the 3rd International Conference "Schools as Learning Organizations" held in Athens in September 2014.

He is currently interested in holistic approach of Physics through Inquiry Learning Educational Scenarios.

He is now teaching at the Department of Primary Education of University of Patras the course of “Didactics of Natural Sciences”

Αναφορές
Dewey, J. (1980). Art as Experience. USA: The Penguin Group (1934).
Mezirow, J. (2009). Μια επισκόπηση της Μετασχηματίζουσας μάθησης. Στο K. Illeris (επιμ.) Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης. 16 Θεωρίες μάθησης… με τα λόγια των δημιουργών τους. Αθήνα: Μεταίχμιο
Perkins, D. (1994). The Intelligent Eye: Learning to Think by Looking at Art. Los Angeles: J. Paul Getty Museum
Κόκκος, Α. και συνεργάτες, (2011). Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες. Εκδόσεις Μεταίχμιο
Κόκκος, Α., (2011). Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Οδηγός Μελέτης για τη Θ.Ε. ΕΚΕ52. Πάτρα,:Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Κόκκος, Α., Η Εφαρμογή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία.(https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31192)
Κουλαουζίδης, Γ. (2015). Αισθητική εμπειρία και μετασχηματισμός ή προσπαθώντας να συνδέσουμε μια εκπαιδευτική μεθοδολογία με τις θεωρητικές προσεγγίσεις της μετασχηματιστικής εκπαίδευσης. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τεύχος 35, σελ.4-15.
Λιντζέρης, Π. (2007). Η σημασία του κριτικού στοχασμού και του ορθολογικού διαλόγου στη θεωρία του Jack Mezirow για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση. Έκδοση της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Μέγα, Γ. (2011). Η Τέχνη στο Σχολικό Σύστημα ως Στοχαστική Διεργασία. Στο: Α. Κόκκος και συνεργάτες. Εκπαίδευση μέσα από τις τέχνες. (σελ. 21-67), εκδ Μεταίχμιο. Αθήνα.