Ένα πρότυπο εκπαιδευτικό σενάριο για την ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα e-lios:Το Ολοκαύτωμα στην πλατφόρμα e-lios

Δημοσιευμένα:
Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
πλατφόρμα e-lios εκπαιδευτικό σενάριο Ολοκαύτωμα Τέχνη Μετασχηματίζουσα Μάθηση
Περίληψη
Η πλατφόρμα E-lios είναι μια νέα εκπαιδευτική πλατφόρμα που παρέχει στους εκπαιδευτικούς και τους διδάσκοντες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια. Η καινοτομία του είναι ότι παρέχει ένα δομημένο πλαίσιο όπου ένας εκπαιδευτικός μπορεί να ακολουθήσει κατάλληλα βήματα ενός οδηγού πλοήγησης και να δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό σενάριο. Αυτά τα βήματα παρουσιάζονται ως πεδία που πρέπει να συμπληρωθούν από τον συγγραφέα ενώ στο τέλος εμφανίζονται ως ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα σε μορφή έτοιμου προς διδασκαλία. Εκτός από αυτή τη δομημένη μορφή, η πλατφόρμα e-lios εισάγει δύο κύριες καινοτόμες πτυχές. Πρώτον, παρέχει το πεδίο: «ιστορίες ζωής φοιτητών» όπου οι μαθητές μπορούν να ανεβάσουν τις δικές τους ιστορίες και δεύτερον, μέσα στην ίδια φιλοσοφία, η πλατφόρμα e-lios εισάγει την καρτέλα «δεξιότητες ζωής» κυρίως για δασκάλους αλλά και ενήλικες που επιθυμούν να μοιραστούν τις εμπειρίες της ζωής τους. Αυτές οι δύο πτυχές της πλατφόρμας e-lios εισάγουν ευθέως προσωπικές εμπειρίες στη διαδικασία εκμάθησης, αναπτύσσοντας έτσι σενάρια βασισμένα στη μετασχηματιστική μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε ένα σενάριο με τίτλο: "Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος. Μάθηση για το Άουσβιτς μέσω της τέχνης ". Αυτό το εκπαιδευτικό σενάριο πλησιάζει σε ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός μέσω μεμονωμένων εμπειριών, που εκφράζονται από την τέχνη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Αναφορές
Dewey, J. (1980). Art as Experience. USA: The Penguin Group (1934).
Mezirow, J. (2009). Μια επισκόπηση της Μετασχηματίζουσας μάθησης. Στο K. Illeris (επιμ.) Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης. 16 Θεωρίες μάθησης… με τα λόγια των δημιουργών τους. Αθήνα: Μεταίχμιο
Perkins, D. (1994). The Intelligent Eye: Learning to Think by Looking at Art. Los Angeles: J. Paul Getty Museum
Κόκκος, Α. και συνεργάτες, (2011). Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες. Εκδόσεις Μεταίχμιο
Κόκκος, Α., (2011). Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Οδηγός Μελέτης για τη Θ.Ε. ΕΚΕ52. Πάτρα,:Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Κόκκος, Α., Η Εφαρμογή της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία.(https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31192)
Κουλαουζίδης, Γ. (2015). Αισθητική εμπειρία και μετασχηματισμός ή προσπαθώντας να συνδέσουμε μια εκπαιδευτική μεθοδολογία με τις θεωρητικές προσεγγίσεις της μετασχηματιστικής εκπαίδευσης. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τεύχος 35, σελ.4-15.
Λιντζέρης, Π. (2007). Η σημασία του κριτικού στοχασμού και του ορθολογικού διαλόγου στη θεωρία του Jack Mezirow για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση. Έκδοση της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Μέγα, Γ. (2011). Η Τέχνη στο Σχολικό Σύστημα ως Στοχαστική Διεργασία. Στο: Α. Κόκκος και συνεργάτες. Εκπαίδευση μέσα από τις τέχνες. (σελ. 21-67), εκδ Μεταίχμιο. Αθήνα.