Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση 2.0: Ψηφιακός Γραμματισμός στα Οπτικοακουστικά Μέσα σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης
Περίληψη
Η εποχή μας κατακλύζεται από ένα σύνολο τεχνολογιών με κυρίαρχες την τηλεόραση και το διαδίκτυο, η σύγκλιση των οποίων προσφέρει νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση. Αξιοποιώντας τις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες του διαδικτύου, τα σχολεία με ευρυζωνική πρόσβαση έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν οπτικοακουστικό υλικό σε νέες πλατφόρμες διάθεσης με τη μορφή “μέσων ροής” την επιθυμητή στιγμή. Τα ολοκληρωμένα μαθησιακά περιβάλλοντα που στηρίζονται στα “μέσα ροής” επιφέρουν αλλαγές στη διδασκαλία εμπλέκοντας τους μαθητές σε πλούσιες αλληλεπιδραστικές μαθησιακές εμπειρίες και μετατρέποντάς τους από παθητικούς δέκτες σε ενεργούς συμμετέχοντες. Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στο πλαίσιο της ψηφιακής της μετάβασης, στοχεύει στην υποστήριξη του ψηφιακού γραμματισμού στα Οπτικοακουστικά Μέσα στο σύγχρονο σχολείο, προσφέροντας στις ομάδες των μαθητών και εκπαιδευτικών, το περιβάλλον και τα εργαλεία για να αναπτύξουν τα δικά τους οπτικοακουστικά και γενικότερα ψηφιακά έργα. Στο άρθρο παρουσιάζονται συμπεράσματα από την εξαετή εμπειρία της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης 2.0 και προβληματισμοί και προτάσεις για έναν νέο ρόλο της εν μέσω των προκλήσεων που αναδύονται από τη σύγκλιση των τεχνολογιών τηλεόρασης και διαδικτύου καθώς και από τα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα