Η αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR-AUGMENTED REALITY) και του Κώδικα Γρήγορης Απόκρισης (QR-CODE) για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Μία δράση για το γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας.

Περίληψη
Στις μέρες μας η ψηφιακή τεχνολογία με την αύξηση και τη βελτίωση των τεχνολογικών επιτευγμάτων μας δίνει πολλές ευκαιρίες, να οραματιστούμε και να δημιουργήσουμε εμπειρίες που δεν είναι δυνατές στην πραγματική ζωή προς όφελος των μαθητών. Η αξιοποίηση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των tablets μας δίνουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία προς όφελος της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας υπό παιδαγωγικούς όρους.
Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζεται ένας καινοτόμος σχεδιασμός για το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας Στ΄ Δημοτικού (ηλικία 11-12 χρονών) που είναι βασισμένος στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR-AUGMENTED REALITY) και στον κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR-CODE), με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση από τους μαθητές και την ενδυνάμωση του κινήτρου εμπλοκής με το γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας.
Στην αρχή αυτού του άρθρου αποσαφηνίζονται οι όροι της Επαυξημένης Πραγματικότητας και οι όροι του κώδικα γρήγορης απόκρισης που πρόκειται για μια γέφυρα ανάμεσα στον πραγματικό και στον ψηφιακό κόσμο. Στη συνέχεια αναφέρονται εφαρμογές και πώς αυτές οι εφαρμογές αξιοποιούνται στην εκπαίδευση με τα δύο αυτά τεχνολογικά εργαλεία. Εφαρμογές που αν και είναι ακόμη στην αρχή, παρατηρείται μια συνεχώς αυξανόμενη τάση. Επόμενο βήμα είναι η περιγραφή της δράσης, των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα σε αυτό το σχεδιασμό. Αυτός ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα διαδραστικό βιβλίο αναφερόμενο στο γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας όπου έντυπο υλικό «ζωντανεύει» με την υποστήριξη του ψηφιακού υλικού. Τέλος, παρατίθενται κάποια συμπεράσματα από την πρώτη αυτή προσπάθεια ενσωμάτωσης της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β