Μετασχηματισμός κειμένου και παραγωγή επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού υλικού για εξΑΕ μέσα από διαδικασίες συνεργασίας, αλληλεπίδρασης & συνδημιουργίας. Μελέτη περίπτωσης ομάδας φοιτητών της Θ.Ε. ΕΠΑ65 του Α.Π.ΚΥ. (Ακαδ. Έτος 2016-2017).

Περίληψη
Στην εξΑΕ το ειδικά διαμορφωμένο «πολυμορφικό» εκπαιδευτικό υλικό αποκτά κεντρικό διδακτικό ρόλο μέσα στα αναπροσαρμοσμένα πλαίσια της αυτόνομης και ευρετικής διαδικασίας μάθησης. Ακολουθώντας ιδιαίτερες αρχές στον σχεδιασμό και την ανάπτυξή του, καθίσταται πραγματικά αποδοτικό και κατάλληλο για μια απαιτητική και υψηλών προδιαγραφών εκπαίδευση του 21ου αιώνα. Στην παρούσα εργασία αποτυπώνεται η εμπειρία της συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μιας ομάδας 6 μεταπτυχιακών φοιτητών του Α.Π.ΚΥ. υπό την προτροπή της Καθηγήτριας/Συμβούλου τους και Συντονίστριας της θεματικής «Ανοικτή και εξΑΕ» (ΕΠΑ65), την ακαδημαϊκή χρονιά 2016-2017 να μετασχηματίσουν κοινή εργασία τους σε εξΑΕ εκπαιδευτικό υλικό, εφαρμόζοντας στην πράξη τις σύγχρονες αρχές συγγραφής και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για εξΑΕ. Αξιοποιώντας τα μοντέλα West & Lionaraki, καθώς και το μοντέλο A.R.C.S. του Keller, έδωσαν έμφαση στην κάλυψη των πολλαπλών εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων, προσφέροντας ποικιλία μέσων και ελευθερία επιλογών, λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα μαθησιακά στυλ και τον ατομικό ρυθμό μελέτης του κάθε φοιτητή. Αυτή η εκπαιδευτική καινοτομία αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας και μάθησης στην εξΑΕ, με τους εκπαιδευομένους να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης, ως συνδιαμορφωτές του διδακτικού υλικού, όχι μόνο μαθαίνοντας μέσα από τη δική τους πράξη αυτά που η θεωρία ορίζει αλλά και -γιατί όχι-προσθέτοντας την δική τους οπτική στη θεωρία αυτή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β