Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό δράσεων Φυσικών Επιστημών στην τάξη. Η περίπτωση του σχεδιασμού δραστηριοτήτων STEAM στην Προσχολική Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
STEAM εκπαίδευση, σχεδιασμός, 4Cs
Χαρίκλεια Θεοδωράκη
Μιχάλης Ιωάννου
Περίληψη

Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο αποτελεί μια σημαντική προέκταση της σύγχρονης εκπαίδευσης. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη των επιστημονικών δεξιοτήτων των παιδιών και τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαίδευση των Νηπιαγωγών για το σχεδιασμό δράσεων που ενσωματώνουν τις Φυσικές Επιστήμες στην τάξη αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την εκπαίδευση των πολιτών του 21ου αιώνα. Η STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) εκπαίδευση λοιπόν, αναδεικνύεται ως μια καινοτόμος προσέγγιση για την ενίσχυση της επιστημονικής σκέψης, την καλλιέργεια τεχνολογικής κουλτούρας, αλλά και την ανάπτυξη των 4Cs δεξιοτήτων. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, εξετάζει την εκπαίδευση των Νηπιαγωγών στο σχεδιασμό δράσεων Φυσικών Επιστημών στην τάξη, εστιάζοντας στη σύγχρονη STEAM προσέγγιση, μέσα από την καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Beers, S. Z. (2011). 21st century skills: Preparing students for their future. The Science Teacher, 78(6), 26–30.
Bers, M. U. (2018). Coding as a playground: Programming and computational thinking in the early childhood classroom. Routledge.
DeJarnette, N. K. (2018). Implementing STEAM in the early childhood classroom. European Journal of STEM Education, 3(3). https://doi.org/10.20897/ejsteme/3878
English, L. D. (2016). STEM education: Subject knowledge and pedagogical content knowledge. International Journal of STEM Education, 3(1), 1–13.
Hachey, A. C. (2020). Success for all: Fostering early childhood STEM identity. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 13(1), 135–139. https://doi.org/10.1108/jrit-01-2020-0001
Martín‐Páez, T., Aguilera, D., Perales‐Palacios, F. J., & Vílchez‐González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799–822. https://doi.org/10.1002/sce.21522
Miller, E. (2017). The impact of STEAM education in early childhood settings. International Journal of Early Childhood Education, 23(1), 45–61.
Nadelson, L. S., & Seifert, A. L. (2017). A mixed-methods examination of teacher preparation in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Journal of Research in Science Teaching, 54(4), 404–426.
Papas, P. (2021). Η συνεργασία των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Στρατηγικές για την ανάπτυξη διαθεματικών προσεγγίσεων. Εκπαιδευτική Πρακτική, 9(3), 33–45.