Ένα Ψηφιακό Παιχνίδι σε Unity για τις Εναλλακτικές Ιδέες της Άνωσης


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
άνωση εναλλακτικές ιδέες ψηφιακό παιχνίδι
Γεράσιμος Χαμάλης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία κατασκευάζουμε ένα ψηφιακό παιχνίδι σε Unity για να εντοπίσουμε και να διορθώσουμε τις εναλλακτικές ιδέες στο φαινόμενο της άνωσης. Όπως είναι γνωστό, τα παιδιά πριν ακόμα φοιτήσουν στο σχολείο έχουν διαμορφώσει άποψη για τα φυσικά φαινόμενα, δίνοντας τη δική τους ερμηνεία γι αυτά. Η σχεδίαση του παιχνιδιού περιλαμβάνει έναν ήρωα, όπου προκειμένου να διαπεράσει εμπόδια στον δρόμο του, έρχεται αντιμέτωπος με το φαινόμενο της άνωσης. Ο μαθητής κάνοντας δοκιμές με διαφορετικά βάρη έρχεται σε γνωστική σύγκρουση με τις παραμέτρους του φαινομένου και δημιουργείται κατάλληλο πεδίο, όπου διευκολύνεται ο μετασχηματισμός των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών σε επιστημονική γνώση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Kαριώτoγλoυ, Π. (2006). Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου φυσικών επιστημών. Θεσσαλoνίκη: Γράφημα.
Arnab, S., Lim, T., Carvalho, M. B., Bellotti, F., De Freitas, S., Louchart, S., Suttie, N., Berta, R., & De Gloria, A. (2015). Mapping learning and game mechanics for serious games analysis. British Journal of Educational Technology, 46(2), 391–411. https://doi.org/10.1111/bjet.12113
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals, 1st ed. In Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals, 1st ed. Longman Group.
Kotsis, K. T. (2023). Alternative ideas about concepts of physics, a timelessly valuable tool for physics education. Eurasian Journal of Science and Environmental Education, 3(2), 83–97. https://doi.org/10.30935/ejsee/13776
Lim, T., Carvalho, M. B., Bellotti, F., Arnab, S., De Freitas, S., Louchart, S., Suttie, N., Berta, R., & De Gloria, A. (n.d.). The LM-GM framework for Serious Games Analysis.
Tomasini, N. G. (1990). Teaching Strategies and Conceptual Change: Sinking and Floating at Elementary School Level. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:141090572