Τα Οικολογικά Σχολεία ως Όχημα Υλοποίησης της Σύμπραξης για την Πράσινη Εκπαίδευση της UNESCO


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματική εκπαίδευση Οικολογικά Σχολεία πράσινη διαπίστευση Σύμπραξη για την Πράσινη Εκπαίδευση
Μαρία Χατζηνικολάου
Δαρεία-Νεφέλη Βουρδουμπά
Λευτέρης Στεργιανόπουλος
Χριστιάνα Νάτσικα
Χριστίνα Θεοδωρίκα
Βαρβάρα Βορύλλα
Σταμάτης Σκαμπαρδώνης
Περίληψη

Στη Σύνοδο Κορυφής με θέμα τον Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης, το 2022, η UNESCO ανακοίνωσε τη Σύμπραξη για την Πράσινη Εκπαίδευση. Στόχος της Σύμπραξης είναι να προσαρμόσει τα εκπαιδευτικά συστήματα στο πλαίσιο της κλιματικής εκπαίδευσης. Tο διεθνές πρόγραμμα του FEE, (Foundation of Environmental Education) Οικολογικά Σχολεία είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα εκπαίδευσης για την αειφορία. Η UNESCO αναγνωρίζει τα Οικολογικά Σχολεία, ως το κατ’ εξοχήν κατάλληλο πρόγραμμα για τον πυλώνα 1 (Greening schools) της Σύμπραξης. Ο πυλώνας 1 προβλέπει να έχουν υιοθετήσει όλες οι χώρες, ως το 2030, μια διαπίστευση πράσινου σχολείου με τουλάχιστον το 50% των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να φέρουν αυτή τη διαπίστευση και να λειτουργούν αειφορικά. Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης είναι ο εθνικός χειριστής του προγράμματος Οικολογικά Σχολεία στην Ελλάδα από το 1994. Βασιζόμενη στην εμπειρία της, η ΕΕΠΦ στοχεύει να είναι ο βασικός εταίρος για την επίτευξη του εθνικού στόχου του πυλώνα 1 της Σύμπραξης στην Ελλάδα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Δασκαλάκης, Π. (2010). Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Οικολογικά Σχολεία – Μία πρόταση για ένα αειφόρο σχολείο. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συμποσίου «Το αειφόρο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος». Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. ISBN: 9789608843592
Δημοπούλου, Μ. & Μπαμπίλα, Ε. (2010). Ο ρόλος του/της Διευθυντή/ντριας στη λειτουργία του Οικολογικού Σχολείου – Η πρόκληση της ηγεσίας του αειφόρου σχολείου. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συμποσίου «Το αειφόρο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος». Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. ISBN: 9789608843592
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (2014). Η εφαρμογή του διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος «Οικολογικά σχολεία» στην Ελλάδα. http://www.eepf.gr/pe/ecoschools
Eco Schools (2014). How does Eco-Schools work? https://www.ecoschools.global/how-does-it-work
UNESCO (2007). Good Practices in Education for Sustainable Development in the UNECE region. ISBN:978-9977-925-54-7
Μάναλης, Π., Πλατανιστιώτη, Σ., Σκαμπαρδώνης, Στ., Στεφανόπουλος, Ν., Τσελεκτσίδου, Τ., Φραντζή, Α., Βαβούρη, Α. (2005). Στην αυλή των Οικολογικών Σχολείων… σαν στο σπίτι μας!, εκπαιδευτικό υλικό για το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Eco Schools”. Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης. https://www.ecoschools.gr/sites/default/files/files-misc/oikologikasholeia-sholikiaylivivlio-copy.pdf
UNESCO. (2022). Greening Education Partnership: Getting every learner climate-ready. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000389128