Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας: Αποτίμηση Ποιοτικών Στοιχείων σε Συστήματα Ανοικτής Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Dec 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
open Badges/ανοικτές ετικέτες ποιότητας ανοικτή και δια βίου εκπαίδευση άτυπη μάθηση gamification/παιχνιδοποίηση ανοικτά περιβάλλοντα μάθησης
Sofia Theodor Papadimitriou
Maria Niari
Περίληψη

Τα Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας είναι ψηφιακές αναπαραστάσεις επιτευγμάτων ή δεξιοτήτων, οι οποίες περιγράφουν το πλαίσιο, τη σημασία, τη διαδικασία και το αποτέλεσμα μιας δραστηριότητας μάθησης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Η συλλογή τους μπορεί να χρησιμεύσει ως ένα εικονικό βιογραφικό των δεξιοτήτων και προσόντων του κατόχου τους. Η πρακτική της δημιουργίας, της χορήγησης και της χρήσης των Badges συνδέεται με πρακτικές του Gamification (Παιχνιδοποίηση), λειτουργώντας ως κίνητρο για θετική συμπεριφορά αλλά και ως παιδαγωγικό εργαλείο. Παράλληλα, τα Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ένα εναλλακτικό σύστημα πιστοποίησης δεξιοτήτων και γνώσεων που αποκτήθηκαν μέσα από περιβάλλοντα μάθησης στο Διαδίκτυο είτε μικτά ή σε άλλα άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζουμε μελέτες περίπτωσης όπου έχουν αξιοποιηθεί Open Badges – Ανοικτές Ετικέτες Ποιότητας ή Σφραγίδες Ποιότητας ως πιστοποιητικά της αξιολόγησης εκπαιδευτικών πρακτικών στα νέα αναδυόμενα εκπαιδευτικά πλαίσια είτε σε πλαίσια μη τυπικής ή άτυπης μάθησης με έμφαση στα ανοικτά περιβάλλοντα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • A Μέρος
Αναφορές
Baker, E. L. (2007). 2007 Presidential address the end(s) of testing. Educational Researcher, 36(6), 309–317.
Baker, D. P. (2011). Forward and backward, horizontal and vertical: Transformation of occupational credentialing in the schooled society. Research in Social Stratification and Mobility, 29, 5–29.
Casilli, C. & Hickey, D. (2016). Transcending conventional credentialing and assessment paradigms with information-rich digital Badges, The Information Society, 32:2, 117-129. eTwinning, (nd). Retrieved 11/12/2016 from https://www.etwinning.net/el/pub/index.htm
Gibson, D. (2012). Game Changers for Transforming Learning Environments. In F. Miller (Ed.), Transforming Learning Environments: Strategies to Shape the Next Generation (Advances in Educational Administration, Volume 16) (pp. 215–235). Emerald Group Publishing Ltd
Kiryakova, G., Angelova, N., Yordanova, L. (2014). Gamification in Education. Proceedings of 9th International Balkan Education and Science Conference http://dspace.uni-sz.bg/handle/123456789/12
Knight, E., & Casilli, C. (2012). Mozilla open Badges. In D.G. Oblinger (Ed.), Game changers: Education and information technologies. Louisville, CO: Educause
Kron, F. W. & Σοφός, Α. (2007). Διδακτική των Μέσων. Νέα Μέσα στο Πλαίσιο Διδακτικών και Μαθησιακών Διαδικασιών. Αθήνα: Gutenberg.
Moodle. (2016). Retrieved 11/10/2016 from Moodle: https://moodle.org/plugins/
Mozilla Open Badges. (2016). Retrieved 11/10/2016 from Mozilla Open Badges: http://www.openBadges.org/
Mozilla Foundation, Peer 2 Peer University & MacArthur Foundation. (2012) ‘Open Badges for lifelong learning’, [online] Available at: https://wiki.mozilla.org/images/b/b1/OpenBadges-Working-Paper_092011.pdf
Muntean, C. (2011). Raising engagement in e-learning through gamification. 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, (pp. 323-329).
Νιάρη, Μ. & Παπαδημητρίου, Σ. (2016). Τα open Badges και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους. 4ο Συνέδριο «Νέου Παιδαγωγού», Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2017.
Παπαδημητρίου Σοφ., Μεγάλου Ελ., Τζοβλά, Ειρ. (2015). Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 26-28 Ιουνίου 2015.
Willis, J. E., Quick, J. & Hickey, D. T (2015). Digital Badges and Ethics: The Uses of Individual Learning Data in Social Contexts. In: D. Hickey, J. Jovanovic, S. Lonn, J.E. Willis, III (eds.): Proceedings of the Open Badges in Education (OBIE 2015). New York, USA. Retrieved from http://ceur-ws.org
Young, J. R. (2012). Grades Out, Badges In. The Chronicle of Higher Education. Available at: http://chronicle.com/article/Grades-OutBadges-In/135056