Η εφαρμογή του εποικοδομητικού τρόπου διδασκαλίας των Φ.Ε με τη χρήση ΤΠΕ στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Φυσικές Επιστήμες Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Εποικοδομητική Διδασκαλία Συνεκπαίδευση Παράλληλη Στήριξη Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές - Αυτισμός ΤΠΕ
Όλγα Μαλεζά
Περίληψη
Οι σύγχρονες μελέτες έχουν καταδείξει ότι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) σύμφωνα με τη συνεργατική και την εποικοδομητική θεωρία μάθησης βοηθούν τόσο τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και τους μαθητές γενικής αγωγής να κατακτήσουν τη γνώση ανασκευάζοντας τις ιδέες τους και να ενδιαφερθούν για τις ΦΕ. Η παράλληλη στήριξη σκοπό έχει ο μαθητής να αποκτήσει γνώση για την πραγματικότητα αλλά και την πεποίθηση ότι μπορεί να χειρίζεται την πραγματικότητα. Αυτό μπορεί να γίνει και μέσα από τις Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όμως παρατηρείται ένα κενό στη διδασκαλία μέσα από τις ΤΠΕ στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης και της συνεκπαίδευσης των μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής.  O σκοπός της παρούσας εργασίας, ήταν να αναγνωριστεί ο ρόλος και η σημασία της εποικοδομητικής διδασκαλίας των ΦΕ με τη βοήθεια των ΤΠΕ στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης – παράλληλης στήριξης μαθητών γυμνασίου, γενικής και ειδικής αγωγής.  Η μελέτη έλαβε χώρα κατά το σχολικό έτος 2011 – 2012 στο 1ο Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού, στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης σε αυτιστικό μαθητή (έρευνα δράσης). Έγινε μια προσπάθεια εφαρμογής εποικοδομητικής μεθόδου στη διδασκαλία των ΦΕ μέσω των ΤΠΕ, αξιοποιώντας το  web 02. Από την έρευνα προέκυψε ότι με την εφαρμογή του εποικοδομητικού τρόπου διδασκαλίας των Φ.Ε μέσω ΤΠΕ σε μαθητή που ανήκε στο φάσμα του αυτισμού δύναται να αναπτυχθεί η αυτενέργεια του, να αξιοποιηθούν οι ικανότητές του και τελικά ο μαθητής να ενταχθεί και να συνεργαστεί με τους υπόλοιπους μαθητές και τον καθηγητή γενικής αγωγής.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β