Ο ρόλος της βιωματικής και άτυπης μάθησης στη διαμόρφωση μη φασιστικής πολιτικής σκέψης σε εφήβους


Δημοσιευμένα: Nov 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
βιωματική μάθηση άτυπη μάθηση ρατσιστική βία σε εφήβους φασισμός στα σχολεία μετασχηματισμός γνώσης μετασχηματζουσα μάθηση διαθεματικότητα
Ειρήνη Βασιλάκη
Περίληψη

Οι ακροδεξιές απόψεις και το φαινόμενο του φασισμού σε εφήβους στις σχολικές
μονάδες, είναι σχεδόν καθημερινό πρόβλημα στα ελληνικά σχολεία. Σύμφωνα με
έρευνες, μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πέφτουν θύματα εξαιτίας του
φαινομένου. Τα περιστατικά αυτά δείχνουν την ανάγκη για άμεση αντιμετώπισή του
και παρέμβαση των εκπαιδευτικών, όχι όμως με σκοπό την απλή αλλαγή της
συμπεριφοράς των μαθητών, που προκαλείται από εξωτερικά ερεθίσματα αλλά με
σκοπό οι μαθητές να μάθουν - όπως υποστηρίζουν και πολλοί ερευνητές (Lewin, Kolb,
Freire, Mezirow, Jarvis, Boud κ.ά.) - να επεξεργάζονται τα δεδομένα και να
μετασχηματίζουν τις εμπειρίες σε γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και συναισθήματα (Jarvis,
2004). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του ρόλου της βιωματικής
και άτυπης μάθησης για την διαμόρφωση μη φασιστικής πολιτικής σκέψης σε
εφήβους.Μέσα από την έρευνα αυτή αναμένεται να σχεδιαστεί μια μεθοδολογική
παρέμβαση με βάση τη βιωματική και άτυπη μάθηση που θα συμβάλλει στην
καταπολέμηση των ακροδεξιών απόψεων σε εφήβους και το μετασχηματισμό των
μέχρι τώρα αντιλήψεων τους για το φασισμό στην σχολική κοινότητα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β