Ένα προτεινόμενο προφίλ εφαρμογής μεταδεδομένων για τα μαθήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Δημοσιευμένα:
Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Αποθετήρια Μαθησιακού Αντικειμένου Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Web 3.0
Περίληψη
Στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, τα Αποθετήρια Μαθησιακών Αντικειμένων, τα ιδρυματικά αποθετήρια και πρόσφατα οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι, φιλοξενούν συλλογές εκπαιδευτικού υλικού, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό, συνήθως, εμπλουτίζεται από περιγραφές μεταδεδομένων και είναι διαθέσιμο στο κοινό μέσω των μηχανών αναζήτησης. Οι αναδυόμενες Web 3.0 εφαρμογές απαιτούν σημασιολογική γνώση αυτών των πόρων, προκειμένου να συμμετάσχουν στις υποδομές των Συνδεδεμένων Δεδομένων, όπου η εννοιολογική αναζήτηση επιτυγχάνεται αυτομάτως από πράκτορες λογισμικού. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός πιλοτικού μηχανισμού για τη σημασιολογική αναζήτηση του εκπαιδευτικού υλικού, που χρησιμοποιείται στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, μέσω των αναδυόμενων Web 3.0 υποδομών. Έχουμε επικεντρωθεί στο εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία μαθημάτων Πληροφορικής, αλλά ο μηχανισμός θα μπορούσε εύκολα να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε τομέα κατόπιν συγκεκριμένων ρυθμίσεων. Μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης είναι ο σχεδιασμός και η πρόταση ενός σχήματος μεταδεδομένων για μαθησιακά αντικείμενα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).