Σχεδίαση και μελέτη ενός περιβάλλοντος μικτής ηλεκτρονικής μάθησης μέσω wiki: Μία μελέτη περίπτωσης σε πρωτοετείς φοιτητές


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Wikis μικτή μάθηση συνεργατική μάθηση τριτοβάθμια εκπαίδευση
Δημήτριος Ρούσσινος
Αθανάσιος Τζιμογιάννης
Περίληψη

Τα wikis θεωρούνται ως ισχυρά εργαλεία συνεργατικής μάθησης που υποστηρίζουν την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η μελέτη μιας διδακτικής παρέμβασης σε 47 πρωτοετείς φοιτητές, στα πλαίσια ενός εισαγωγικού μαθήματος με αντικείμενο τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), η οποία βασίστηκε στο μοντέλο της μικτής ηλεκτρονικής μάθησης (blended learning). Η έρευνα που παρουσιάζεται αναλύει τους τρόπους εργασίας και συνεργασίας των φοιτητών, καθώς και τα πρώτα αποτελέσματα διερεύνησης των απόψεών τους για την εργασία wiki που υλοποίησαν. Τα ευρήματα δείχουν ότι οι φοιτητές αξιολόγησαν θετικά τη λειτουργικότητα και την ευχρηστία του περιβάλλοντος wiki και θεώρησαν ότι υποστήριξε αποτελεσματικά τη συνεργασία μεταξύ τους και τη μάθηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β