Μαθητές της Ε΄ Δημοτικού παρουσιάζουν το έργο του Brecht «Η ζωή του Γαλιλαίου». Μαθαίνοντας για τις Φυσικές Επιστήμες και τη Φύση των Φυσικών Επιστημών μέσω Εκπαιδευτικού Δράματος


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Παναγιώτης Πήλιουρας
Σύλβη Ιωακειμίδου
Φανή Σέρογλου
Περίληψη
Η έρευνα αναφέρεται σ’ ένα εκπαιδευτικό σενάριο στο οποίο μαθητές της Ε΄ δημοτικού συμμετείχαν σε δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία της αστρονομίας δουλεύοντας και παρουσιάζοντας το θεατρικό έργο του Brecht «Η ζωή του Γαλιλαίου». Το εκπαιδευτικό δράμα χρησιμοποιείται στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών ως διδακτική τεχνική εδώ και χρόνια. Στην περίπτωσή μας, μέσα από το εκπαιδευτικό δράμα οδηγηθήκαμε στην παρουσίαση ενός έργου του Brecht, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την ιστορία των φυσικών επιστημών, προκειμένου να υπηρετήσουμε στόχους το μαθήματος των φυσικών επιστημών. Το βασικό ερώτημα σ’ αυτή την έρευνα είναι πώς μπορεί το εκπαιδευτικό δράμα το οποίο οδηγεί σε μια σχολική παράσταση σχετικά με τις φυσικές επιστήμες να βελτιώσει την κατανόηση 11χρονων μαθητών σε σχέση με τις φυσικές επιστήμες και τη φύση των φυσικών επιστημών. Η έρευνα βασίστηκε κυρίως στη χρήση εργαλείων ποιοτικής έρευνας. Η εμπλοκή των μαθητών μέσα από τη θεατρική φόρμα σε δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία των Φυσικών Επιστημών ανέδειξε στην πράξη ότι αυτή μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εμπλεκόμενοι στο εκπαιδευτικό σενάριο μαθητές σταδιακά ανέπτυξαν νέες δεξιότητες, καθώς είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν σημαντικές όψεις της φύσης των φυσικών επιστημών, όπως η διαμόρφωση μοντέλων, η φύση και τα όρια της παρατήρησης, οι επιδράσεις του κοινωνικο-πολιτισμικού πλαισίου στη διαμόρφωση μιας επιστημονικής θεωρίας, ο τρόπος που κατά καιρούς οι φυσικές επιστήμες και η θρησκεία ήρθαν σε αντιπαράθεση ή συναίνεση.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β