Εφαρμογή ηλεκτρονικής μάθησης στο Γυμνάσιο


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Ευστρατία Λιακοπούλου
Περίληψη

Οι σύγχρονες συνθήκες σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του Διαδικτύου θέτουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης. Με την παρούσα εργασία παρουσιάζουμε μία εφαρμογή-αξιοποίηση της ηλεκτρονικής μάθησης στα πλαίσια της σχολικής εκπαίδευσης για το μάθημα της Πληροφορικής Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Υλοποιήθηκε με χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης Moodle κατά τη διάρκεια των σχολικών διδακτικών ωρών αλλά και έξω από το σχολείο, στο σπίτι. Χρησιμοποιήθηκε συστηματικά κατά τη διάρκεια όλου του διδακτικού έτους 2010-11. Η αξιολόγηση της εφαρμογής έδειξε ότι η ηλεκτρονική μάθηση προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και χαρακτηρίζεται από τους ίδιους ως χρήσιμη. Στον εκπαιδευτικό, η χρήση ΣΔΜ δίνει πιο πλούσια και σαφή εικόνα της τάξης του. Απαιτεί ταυτόχρονα, προσεκτική σχεδίαση και αφιέρωση σημαντικού χρόνου, που δύσκολα μπορεί να διατεθεί. Προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης και συνεισφέρει σημαντικά στην ανατροφοδότηση των μαθητών και επίτευξη των διδακτικών στόχων. Ειδικά για την Πληροφορική, δίνει την ευκαιρία καλλιέργειας βασικών δεξιοτήτων και στάσεων που εμπεριέχονται στους στόχους του μαθήματος. Εμπόδιο για τους μαθητές αποτελεί ο φόρτος εργασίας που έχουν στο σπίτι από διάφορα μαθήματα. Τέλος, το πλαίσιο αξιοποίησης του ΣΔΜ απαιτεί προσεκτικό χειρισμό γιατί η έλλειψη σύνδεσης στο Διαδίκτυο, έστω και για λίγους μαθητές, μπορεί να ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές ανισότητες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β